بین المللی سازی دانشگاه علوم پزشکی اراک در دستور کار قرار دارد/ عقد قرارداد همکاری دو جانبه دمشق و اراک

بین المللی سازی دانشگاه علوم پزشکی اراک در دستور کار قرار دارد/ عقد قرارداد همکاری دو جانبه دمشق و اراک
آذر 26, 1400
597 بازدید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مطرح کرد: بین المللی سازی دانشگاه علوم پزشکی اراک در دستور کار قرار دارد/ عقد قرارداد همکاری دو جانبه دمشق و اراک   اراک– رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: دانشگاه علوم پزشکی اراک نه در کشور، بلکه در دنیا شناخته شده است […]

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مطرح کرد:

بین المللی سازی دانشگاه علوم پزشکی اراک در دستور کار قرار دارد/ عقد قرارداد همکاری دو جانبه دمشق و اراک

 

اراک– رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: دانشگاه علوم پزشکی اراک نه در کشور، بلکه در دنیا شناخته شده است وبحث بین المللی سازی دانشگاه علوم پزشکی مطرح است.

به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم براه، سید محمد جمالیان در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه(امروز) اراک در جمع نمازگزاران، از عقد قرارداد با دانشگاه دمشق برای همکاری دو جانبه خبر داد و اظهار کرد: مبنای قرارداد بر این است که علاوه بر پذیرش دانشجویان هردوطرف مبادلات علمی و پژوهشی و تحقیقاتی بین اراک و دمشق برقرار شود.

وی با بیان اینکه امروز نام استان مرکزی و دانشگاه علوم پزشکی اراک در دنیا می‌درخشد، افزود: تمام تلاش ما بر این است تا روز به روز دانشگاه ارتقا پیدا کند تا بتوانیم در ارائه خدمات مطلوب و با کیفیت موفق باشیم.

جمالیان بابیان اینکه، نیروهای فوق تخصصی بسیار خوبی در استان مرکزی مشغول هستند، خاطرنشان کرد: برای اولین بار توانستیم جراحی فوق تخصص اطفال را سال گذشته به اراک بیآوریم و کودکان استان که تا سال گذشته مجبور بودند برای جراحی هایشان به تهران، اصفهان یا کاشان بروند، امروز جراحی در بیمارستان امیرکبیر به نحو مطلوب و با کیفیت انجام می شود.

وی ادامه داد: در جراحی عروق و قلب، نه تنها دیگر لازم نیست مردم به استان‌های تهران بروند بلکه از استان‌های همجوار در اراک خدمات مورد نیازشان را دریافت می‌کنند. همچنین سال جاری ۹ نفر فوق تخصص به چرخه آموزش درمان استان مرکزی اضافه شده، که باعث بالا رفتن کیفیت خدمات است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در بخش دیگر سخنان خود با قدردانی از همکاری مردم و مسئولین استان در امر واکسناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی با هدف کاهش شیوع بیماری کرونا گفت: تعدادی از عزیزان هنوز برای تزریق واکسن مردد هستند. خواهش دارم برای اینکه بتوانیم وضعیت امروزی خود را پایدار نگهداریم، یکی از اقدامات واکسناسیون است. آنهایی که دوز اول را دریافت نکرده‌اند و افرادی که برای دوز دوم مراجعه نکرده‌اند و افرادی که موعد دوز سوم شان رسیده است، حتماً مراجعه کنند.

جمالیان خاطر نشان کرد: خوشبختانه در موج‌پنجم علی رغم اینکه میزان مرگ و میر در کشور بیش از ۳ تا ۴ برابر افزایش داشت، اما در استان مرکزی شاهد کاهش مرگ و میر بودیم که یکی از علت‌های اصلی این امر واکسیناسیون است. این کاهش نشأت گرفته از بالا بودن سطح سواد و فرهنگ مردم استان مرکزی است.