حل اختلافات کارگری برسازش استوار گردد

حل اختلافات کارگری برسازش استوار گردد
مهر 29, 1400
375 بازدید

حل اختلافات کارگری برسازش استوار گردد اراک– مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: با توجه به مشکلات موجود در جامعه، تصمیمات هیأت های تشخیص و حل اختلافات بیشتر بر سازش استوار گردد. به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم براه، سام دلیری در اولین نشست هیأت حل اختلاف کارگری شهرستان زرند، اظهار کرد: […]

حل اختلافات کارگری برسازش استوار گردد

اراک– مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: با توجه به مشکلات موجود در جامعه، تصمیمات هیأت های تشخیص و حل اختلافات بیشتر بر سازش استوار گردد.

به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم براه، سام دلیری در اولین نشست هیأت حل اختلاف کارگری شهرستان زرند، اظهار کرد: به استناد ماده ۱۵۷ قانون کار در صورت هرگونه اختلاف فردی بین کارفرما و کارگر ناشی از اجرای قانون و سایر مقررات کار باشد؛ ابتدا از طریق سازش مستقیم بین کارفرما و کارگر حل و فصل شود. در غیر این صورت در مراجع حل اختلاف قابل طرح و بررسی می‌باشد.

وی افزود: در مراجع حل اختلاف می بایست فضای توافق و تفاهم بیشتری حاکم گردد و سعی شود با توجه به مشکلات موجود در جامعه تصمیمات هیأت های تشخیص و حل اختلاف بیشتر بر سازش استوار گردد و رویکرد کلی در تصمیم‌گیری‌ها تثبیت اشتغال، حفظ و توسعه آن باشد.