خانه تاریخی محسنی اراکی در اراک بازسازی و مرمت می شود

خانه تاریخی محسنی اراکی در اراک بازسازی و مرمت می شود
مهر 21, 1400
590 بازدید

خانه تاریخی محسنی اراکی در اراک بازسازی و مرمت می شود اراک– مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی از اجرایی شدن طرح مرمت خانه محسنی اراکی در اراک طی هفته آینده خبر داد. به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم براه، مصطفی مرزبان در حاشیه بازدید از خانه تاریخی محسنی، به اتفاق معاون […]

خانه تاریخی محسنی اراکی در اراک بازسازی و مرمت می شود

اراک– مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی از اجرایی شدن طرح مرمت خانه محسنی اراکی در اراک طی هفته آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم براه، مصطفی مرزبان در حاشیه بازدید از خانه تاریخی محسنی، به اتفاق معاون عمرانی استانداری مرکزی و مدیرکل آموزش و پرورش این استان در جمع خبرنگاران گفت: طرح نهایی مرمت خانه محسنی حداکثر تا یک هفته آینده تصویب و آماده اجرا می‌شود

وی افزود: تهیه طرح نهایی مرمت با همکاری بنیاد خیریه محسنی انجام شده که با نظارت فنی اداره کل مراحل مرمت بنا بر اساس اولویت و میزان منابع مالی آغاز می شود.

مرزبان اظهار کرد: با توجه به توافق‌های انجام شده بین اداره کل میراث‌فرهنگی و بنیاد خیریه محسنی قرار بر این شد با مشارکت و همکاری و با نظارت فنی میراث‌فرهنگی مرمت های اضطراری آغاز شود و در صورت یکپارچه‌سازی مالکیت و برطرف شدن مشکل مالکیت این مکان با کاربری فرهنگی احیا خواهد شد.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی بیان کرد: بعد از بازدید انجام شده طرح اجرایی دیوار پیرامونی به پیمانکار ابلاغ و عوامل مخل در امر مرمت بنا تحویل مقامات قضایی شدند.

براساس این گزارش، مهدی زندیه وکیلی معاون عمرانی استانداری مرکزی نیز دراین بازدید برتسریع روند عملیات مرمت بخش های خطر آفرین و تکمیل مرمت دیوارهای پیرامون بنا براساس طرح اجرایی مصوب ونیز لزوم جدیت در جلوگیری ایجاد هر گونه آسیب به بنا و همچنین محوطه سازی فضای سبز این اثر تاریخی تاکید کرد.

برچسب‌ها: