دریافت سرم از داروخانه ها با تجویز پزشک امکان پذیر است

دریافت سرم از داروخانه ها با تجویز پزشک امکان پذیر است
شهریور 24, 1400
468 بازدید

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک اعلام کرد: دریافت سرم از داروخانه ها با تجویز پزشک امکان پذیر است اراک–معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گفت: دریافت سرم از دارو خانه ها و بیمارستانها با مجوز و دستور پزشک انجام می شود. به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم به راه، دکتر عباس […]

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک اعلام کرد:
دریافت سرم از داروخانه ها با تجویز پزشک امکان پذیر است

اراک–معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گفت: دریافت سرم از دارو خانه ها و بیمارستانها با مجوز و دستور پزشک انجام می شود.

به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم به راه، دکتر عباس علیمرادیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد سرم از طریق داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها به بیماران تحویل می‌شود.

وی افزود: تولید و توزیع سرم چند هفته‌ای در کشور با مشکل مواجه شده بود که پس از راه اندازی مجدد بزرگترین شرکت تولید کننده، انواع سرم‌ها در حال توزیع است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشک اراک، به کمبود دارو‌های مختص کرونا اشاره کرد بیان داشت: این مشکل کشوری بود و وزارتخانه پس از رایزنی‌ها و مجوزات لازم به داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها این دارو‌ها را توزیع کرد و فعلا مشکلی نیست.

علیمرادیان در ادامه گفت: تنها داروهایی که مورد تایید سازمان غذا و دارو هستند و در دستورالعمل های وزارت بهداشت وجود دارند، صلاحیت تجویز برای مردم را دارند و سایر داروها مورد تایید وزارت بهداشت نیستند، لذا افرادی که دارای تخصص درمانی نیستند به هیچ عنوان واحد حوزه درمان ویروس کرونا نشوند و در حق مردم ظلم نکنند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطر نشان کرد: متاسفانه افراد زیادی در اورژانس و بخش مراقبت های ویژه مراکز درمانی مشاهده می شوند که از  تجویزات غیر علمی و پایه و اساس غیر مستند استفاده کرده اند و نه تنها مشکل شان حل نشده بلکه کار آنها به بیمارستان افتاده است، این نوع تجویز دارو بدون هیچ پشتوانه علمی ظلم به مردم است.