رئیس کل دادگستری:تقویت سلامت نظام اداری رسالت شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی است

آذر 30, 1400
433 بازدید

به نقل از روابط عمومی دادگستری استان مرکزی؛ رئیس کل دادگستری:تقویت سلامت نظام اداری رسالت شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی است اراک – رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: تقویت سلامت نظام اداری و مقابله با فساد رسالت شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی است و تمامی نهادهای عضو این شورا باید نهایت همکاری را داشته باشند. به […]

به نقل از روابط عمومی دادگستری استان مرکزی؛

رئیس کل دادگستری:تقویت سلامت نظام اداری رسالت شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی است

اراک – رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: تقویت سلامت نظام اداری و مقابله با فساد رسالت شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی است و تمامی نهادهای عضو این شورا باید نهایت همکاری را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم براه؛ به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان مرکزی، حجت الاسلام سید عبدالمهدی موسوی در نشست شورای هماهنگی دستگاه های نظارتی استان با حضور استاندار مرکزی در اراک، افزود: حضور مقامات ارشد استان به خصوص استاندار مرکزی در این شورا نشان از عزم جدی حلقه مدیریتی استان در مقابله با فساد و سلامت نظام اداری استان دارد.

وی اظهار کرد: ماده ۲۲۱ قانون پنج ساله پنجم توسعه کشور ضرورت تشکیل این شورا را در تعامل مناسب بین دستگاه‌ها و نهادهای نظارتی به یک نظام کاربردی در سیستم اداری کشور و تقویت مدیریت مطرح کرده و همه باید در تحقق این مهم تلاش کنند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان داشت: تکالیف این شورا در ماده ۲۸ قانون ارتقای سلامت نظام اداری کشور تصریح شده و با اجرای دقیق و مطلوب آن توسط دستگاه‌های مسئول به یاری مدیریت ارشد استان می‌آیند و موجب سلامت روز افزون دیگر دستگاه های اجرایی می گردند.

براساس این گزارش حجت‌الاسلام موسوی خاطر نشان کرد: یکی از شاخص‌هایی که در این قانون برای ارتقای سلامت نظام اداری مشخص شده است اندازه گیری، توسعه و اطلاع رسانی میزان سلامت اداری است که باید در استان مرکزی اجرایی شود.

وی تاکید کرد: بسترسازی حقوقی و تعیین الزامات حقوقی برای هر مستخدم، جذب و گزینش جامع، ارزیابی حراستی کامل، تشکیل کارگروه‌های تخصصی زیر مجموعه این شورا مانند ایجاد کارگروه حقوقی به جهت تعیین آسیب‌ها و نواقص قانونی و رفع آن و تشکیل کارگروه‌های آموزشی به منظور دانش افزایی مدیران ادارات از مهمترین سرفصل‌های این شوراداست.

وی اضافه کرد: نکات مهم تأثیر گذاری و نقش آفرینی این شورا بر نظام اداری است که داشتن فاکتورهایی همچون هوشیار سازی به موقع مدیران از خطرات و آسیب‌های احتمالی، تصمیم گیری، ابلاغ و هشدار به مدیران در خصوص بروز مشکلات اداری در صورت عدم رعایت مفاد هشدار، ارائه مشاوره مؤثر به مدیران دستگاه‌ها و الگوسازی و اعلام دستگاه‌های موفق در ارتقای سلامت اداری و تقدیر از آنان و همچنین تعیین نقاط ضعف و دستگاه‌های ضعیف در این حوزه و اطلاع رسانی آن، لازمه تحقق این امر است.