رویکرد اداری در دستگاه‌های اجرایی استان به رویکرد جهادی تبدیل شود

رویکرد اداری در دستگاه‌های اجرایی استان به رویکرد جهادی تبدیل شود
آبان 24, 1400
407 بازدید

استاندار مرکزی: رویکرد اداری در دستگاه‌های اجرایی استان به رویکرد جهادی تبدیل شود اراک–. استاندار مرکزی گفت: رویکرد اداری در دستگاه‌های اجرایی باید به رویکرد جهادی تبدیل شود؛ برای تحقق این امر موانع ساختاری و فرآیندی را منهدم خواهیم کرد. به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم براه؛ به نقل از روابط عمومی استانداری مرکزی فرزاد […]

استاندار مرکزی:
رویکرد اداری در دستگاه‌های اجرایی استان به رویکرد جهادی تبدیل شود

اراک–. استاندار مرکزی گفت: رویکرد اداری در دستگاه‌های اجرایی باید به رویکرد جهادی تبدیل شود؛ برای تحقق این امر موانع ساختاری و فرآیندی را منهدم خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم براه؛ به نقل از روابط عمومی استانداری مرکزی فرزاد مخلص الائمه با اشاره به برگزاری اولین نشست با برخی منتخبان استان همزمان با سالروز سفر با برکت مقام معظم رهبری به استان مرکزی، اظهار کرد: این مناسبت ها فرصت مناسبی برای همدلی، حرکت، تلاش و شناسایی نواقص و کم کاری ها می باشد تا در این بستر بتوانیم مسیر پیشرفت را با قوت بیشتری پیش ببریم.

وی اظهار کرد: عمده مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به استان مرکزی اجرائی شده است و اگر مصوباتی باقی مانده با تعهدی که داریم مکلف هستیم با کیفیت لازم آنها را اجرایی نمائیم.

مخلص الائمه ادامه داد: مباحث خوب و مهمی در این نشست مطرح شد ضمن اینکه به واسطه ماموریت هایی که در استان داشتم نسبت به شرایط آشنا هستم و در هیات دولت نیز گزارشی از وضعیت استان ارائه نمودم.

استاندار مرکزی افزود: طرح حکمرانی استان مرکزی در هیات دولت مطرح و تصویب شد که این طرح به عنوان سند بالادستی برای پیشرفت همه جانبه استان است و با تمام توان برای عملیاتی کردن آن تلاش می کنیم.

وی تصریح کرد: برای جبران این حجم از عقب ماندگی باید حرکت جهادی را شکل دهیم تا نارضایتی ها کاهش یابد و به افق های روشنی که شایسته همه مردم و ساکنین این استان است، دست یابیم.

مخلص الائمه با اشاره به اینکه برای تبدیل سازمان اداری به سازمان جهادی با قدرت همه موانع ساختاری، فرآیندی و مدیریتی را منهدم خواهیم کرد ، گفت: ما استانداری مرکزی را از یک سازمان اداری به سازمان کاملا ًجهادی تبدیل خواهیم کرد و به تبع آن ادارات کل استان و شهرستان ها نیز باید این مسیر را طی نمایند .

وی افزود: با یک برنامه ریزی میان مدت باید با کار و تلاش شبانه روزی و بدون وقفه ، آنچه که دغدغه همه دلسوزان و نخبگان این استان است را برطرف نمائیم و در این مسیر از همه اقشار بویژه جوانان که دارای نگاهی ارزشمند و متفاوت به مسائل هستند یاری خواهیم گرفت تا با کمک هم به سطح مناسبی از رشد و پیشرفت دست یابیم.

استاندار مرکزی با بیان اینکه جوان گرائی ، نخبه گزینی و بومی گزینی در اولویت است، گفت: با توجه به دستور رئیس جمهوری در جلسه حضوری به بنده و رویکرد دولت سیزدهم ، جوان گرائی ، نخبه گزینی و بومی گزینی یک اصل است و ما برای تحقق آن تلاش می کنیم.

مخلص الائمه با بیان اینکه تلاش ما استفاده از همه ظرفیت های استان است ، گفت: همه نیروهای دلسوز اعم از تشکل ها، نیروهای فرهنگی، اجتماعی ، سیاسی و … را دعوت می نمایم تا با کمک یکدیگر بتوانیم همه چند قطبی ها را به یک همدلی جانانه تبدیل نمائیم تا سرعت ما با تنفرغ و ناهمگرائی کاهش نیابد.
وی تصریح کرد: علی رغم همه کاستی ها و نواقص موجود در استان که بخشی از آن ناشی از مشکلات در سطح ملی است، این استان از ظرفیت های اختصاصی برخوردار است که می تواند شرایط را کاملاً متفاوت نموده و از این جهت دارای شرایط امیدوارکننده ای است و به این همین دلیل و همین نیاز باید لابی سیاسی در استان به لابی برنامه و ایده و فکر تبدیل شود و برنامه هایی که قابلیت اجرایی شدن دارند، دنبال شوند.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه آسیب ها و مشکلاتی که در این جلسه مطرح شد عمدتاً ریشه در مسائلی دارد، اظهار کرد: ما بین مسئله و آسیب تفاوت قائل هستیم ، بین مسئله، مشکل، معضل، تهدید و بحران هم تقاوت قائل هستیم ، عمده آسیب ها را پیامد مسائلی می دانیم که تا دقیقاً شناسایی نشوند و مسئله حل نشود تا ابد این آسیب ها ادامه دارد. بطور مستمر باید به معلول ها بپردازیم و بدون رفع علت ها در یک مسیر بی انتهایی قرار خواهیم گرفت که شاید نتیجه موثری نیز دریافت نکنیم.

مخلص الائمه خاطر نشان کرد: در ادامه مسیر گفتگوی نخبگان و دلسوزان استان جلسات تخصصی به صورت موضوعی، محیطی در شهرستان ها و تلفیق این دو و مهم تر از آن به صورت مسئله ای خواهیم داشت و در این جلسات مسائل مورد بحث و واکاوی قرار خواهند گرفت و برای رفع آسیب ها و مشکلات همه ظرفیت ها را بسیج خواهیم کرد.

گفتنی است در این نشست از اقشار مختلف شهرستان‌های ۱۲ گانه استان مرکزی اعم از دانشجویان، اساتید، بسیجیان، فعالان اقتصادی، هنرمندان، اصحاب رسانه، روحانیون، ایثارگران، اصناف و بازاریان، تولیدکنندگان، تشکل‌های مردم نهاد و بانوان مسائل و مشکلات حوزه خود را مطرح کردند.