شهردار اراک: شهرداری در راستای رفع مشکل آلودگی هوای اراک پیشرو است

شهردار اراک: شهرداری در راستای رفع مشکل آلودگی هوای اراک پیشرو است
آبان 26, 1400
446 بازدید

شهردار اراک: شهرداری در راستای رفع مشکل آلودگی هوای اراک پیشرو است شهردار اراک گفت: شهرداری ‌در سال‌های اخیر اقدامات قابل توجهی در راستای رفع مشکل آلودگی هوا انجام داده است. به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم براه؛ علیرضا کریمی؛ اجرای پروژه‌های مانند نوسازی حمل و نقل عمومی در بخش اتوبوس های شهری و گازسوز […]

شهردار اراک:
شهرداری در راستای رفع مشکل آلودگی هوای اراک پیشرو است

شهردار اراک گفت: شهرداری ‌در سال‌های اخیر اقدامات قابل توجهی در راستای رفع مشکل آلودگی هوا انجام داده است.

به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم براه؛ علیرضا کریمی؛ اجرای پروژه‌های مانند نوسازی حمل و نقل عمومی در بخش اتوبوس های شهری و گازسوز کردن آن ها؛ پردیس خودرویی؛ احداث تقاطع های غیرهمسطح پارکینگ های طبقاتی؛ مسیر دوچرخه سواری و همچنین مطالعات دقیق طرح بی-آر-تی در اراک را از جمله اقدامات شهرداری در زمینه کاهش آلایندگی هوای اراک عنوان کرد.

وی افزود: همچنین شهرداری اجرای ۵۶۰ هکتار کمربند سبز و جوان سازی جنگل‌های شهر اراک را در اولویت اقدامات خود قرار داده است.

وی، موضوع فرسودگی خودرویی در سیستم حمل و نقل را یکی از مشکلات موجود عنوان کرد و افزود: در این ارتباط ۱۱۲ تاکسی کاربراتوری در اراک از رده خارج شده و در حال حاضر ۳۶۴ تاکسی در اراک عمر بین ۶ تا ۱۰ سال و ۴۲۸ خودرو هم عمری بین ۳ تا ۵ سال دارند.

کریمی اضافه کرد: ۲ هزارو۲۷۶ دوگانه سوز؛ یک هزار و ۲۰۴ خودرو سواری در قالب تاکسی سرویس؛ ۸۸۱ خودرو تاکسی ویژه و همچنین ۱۵۳ خودرو ون در اراک مشغول خدمت هستند.

شهردار اراک خاطرنشان کرد: همچنین در این شهر ۱۶۰ دستگاه اتوبوس وجود دارد
که نیمی از آن معادل ۸۰ دستگاه فعال است که با توجه به هزینه خرید و بهسازی اتوبوس رقمی بالا است. می طلبد در این حوزه تمهیدات و اقدامات دولتی خوبی اتخاذ و عملیاتی شود.