عدم استقلال مالي شهرداري هاي مناطق عمده ترين مشکل است شهر اراک نياز به يک برنامه ريزي بلند مدت دارد

عدم استقلال مالي شهرداري هاي مناطق عمده ترين مشکل است شهر اراک نياز به يک برنامه ريزي بلند مدت دارد
آبان 15, 1400
714 بازدید

عباس فضلعلي ، شهردار منطقه 5 اراک: عدم استقلال مالي شهرداري هاي مناطق عمده ترين مشکل است شهر اراک نياز به يک برنامه ريزي بلند مدت دارد گفتگوی اختصاصی چشم به راه با عباس فضلعلی، شهردار منطقه 5 اراک ، وی متولد 28 مرداد ماه سال 1358،از خانواده معظم شهداء می باشند و در رشته […]

عباس فضلعلي ، شهردار منطقه 5 اراک:
عدم استقلال مالي شهرداري هاي مناطق عمده ترين مشکل است
شهر اراک نياز به يک برنامه ريزي بلند مدت دارد

گفتگوی اختصاصی چشم به راه با عباس فضلعلی، شهردار منطقه 5 اراک ، وی متولد 28 مرداد ماه سال 1358،از خانواده معظم شهداء می باشند و در رشته برنامه ریزی شهری مقطع ارشد تحصیل کرده است.
چشم به راه : اهم فعالیت های شما در 7 ماه نخست سال جاری در شهرداری منطقه 5 چه بوده است؟
همانطور که استحضار دارید حوزه ی شهرداری منطقه ۵ در دوقسمت اجرایی و فنی شهرسازی فعالیت دارد. در حوزه ی فنی و شهرسازی همانند سال‌های قبل درخواست های مردم از قبیل صدور پروانه، پایان کار،پاسخ های استعلام و دیگر موارد انجام می شود. متاسفانه امسال به دلیل مشکلاتی از قبیل کرونا به طورکلی درخواست پروانه در سطح مناطق کاهش بسیار چشمگیری داشته اما درخصوص بقیه موارد، فعالیت ها در حال انجام است. فعالیت دیگری که شهرداری منطقه 5 داشته این است که توانست در سال جاری ایزو9001 ورژن ۲۰۱۵ را نیز بگیرد و تنها منطقه ای که در شهرداری اراک دارای ایزو میباشد شهرداری منطقه ۵ است. درخصوص موارد اجرایی ازابتدای سال مورخه 1/01/1400
شهرداری منطقه ۵ مشغول به فعالیت از قبیل بازگشایی قسمتی از معبر سید الشهداء، آسفالت خیابان های اصلی منطقه مانند شیخ فضل ا… نوری،ارشاد،شهرک های حمید،آزادگان ،خیابان احرار،لکه گیری بطور مدام وهمه روزه توسط اکیپ دستی آسفالت شهرداری انجام گرفته شده، تعویض جداول در سطح منطقه ،جداولی که فرسوده بوده و همچنین کوچه هایی که هیچ جداولی نداشتند جهت انتقال آب های سطحی جدول گذاریشان انجام شده است.
در حال حاضر نیز درشهرک هجرت مشغول به خدمت در قسمت روکش آسفالت خیابان های اصلی، جدول گذاری، احداث زمین چمن مصنوعی که تمامی کارهایش به اتمام رسیده و به یاری خدا در هفته آینده چمن مصنوعی جهت استفاده همشهری های عزیزمان قرار خواهد گرفت.
همچنین در شهرک هجرت زمین والیبال و بسکتبال ایجاد کرده و با توجه به پارک هایی که در آنجا قرار دارد مقررگردیده برای ایجاد نمای زیباتر قسمت‌هایی از پیاده رو بازارچه های شهرک را سنگ فرش کنیم. در حال حاضر اکیپ دستی شهرداری منطقه نیز در خیابان آیت ا… سعیدی، کوچه های نسترن مشغول لکه گیری آسفالت هستند.
چشم به راه : عمده ترین مشکلات شما در منطقه چه بوده است؟
می توان عدم استقلال مناطق به خصوص دربحث استقلال مالی که در باقی موارد مشکل بوجود می‌آورد را عمده ترین مشکل دانست. اگر استقلال مالی مناطق برطرف شود بسیاری از کارها در سطح منطقه می تواند روال عادی تری داشته باشد و سریع تر به نتیجه رسد. شورای محترم ششم قول هایی در بحث استقلال مناطق داده اند و مقرر گردیده در این خصوص جلسات تخصصی برگزار شود تا شاید بشود این مشکل را برطرف و استقلال مناطق را بالاتربرد.
چشم به راه : نظرتان در خصوص روند انتخاب شهردار توسط شورای ششم و شخص آقای علیرضا کریمی؟
شورای شهر ششم یک شورای انقلابی می باشد و به هر مجموع در هر شورا، تشکل و یا گروهی اختلاف سلیقه وجود دارد و این باعث نمی‌شود این اختلاف را ضعف دانست. به نظر بنده با بررسی هایی که توسط شورا صورت پذیرفت و با تعداد گزینه هایی که در خصوص انتخاب شهردار داشتند، توانستند شهردار موفق و عالی را انتخاب کنند و امیدوارم بتوانیم با کمک به جناب آقای کریمی هرچه بیشتر و بهتر به مردم شهر خدمت کنیم.
چشم به راه : شما به عنوان شهردار منطقه 5 نیازهای اساسی شهر را در چه می بینید؟
به نظرم شهر اراک در ابتدا نیاز به یک برنامه ریزی بلند مدت دارد که این مهم در درجه اول به این موضوع بستگی دارد که به مدت 4 سال حمایت های لازم از شهردار منتخب صورت پذیرد تا بتواند برنامه ریزی های طولانی مدت و دقیق برای اجرای پروژه های سطح شهر داشته باشد.در بخش فرهنگی و زیبا سازی نیز شهر نیاز به توجه بیشتری دارد.
شهردار منطقه 5 در پایان نیز گفت: از تمامی همکاران عزیزم در سطح شهرداری به خصوص شهرداری منطقه ۵ که در همه مراحل پشتیبان و یاری گر بنده بودند تا بتوانیم هرچه بهتر وکامل تر به مردم خدمت کنیم،تشکر می کنم و همچنین از هفته نامه چشم به راه جهت انجام این مصاحبه نیز قدردانی می نمایم