فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی: کنگره شهدای استان مرکزی یک جریان ارزشی به شمار می رود

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی: کنگره شهدای استان مرکزی یک جریان ارزشی به شمار می رود
مهر 13, 1400
396 بازدید

  اراک– فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: کنگره شهدای استان مرکزی به یک جریان ارزشی در استان تبدیل شده و بیش از ۳۰۰ فعال فرهنگی و اجتماعی را به شکل قرارگاهی برای ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت سازماندهی کرده است. به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم به راه، سردار سرتیپ دوم محسن […]

 

اراک– فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: کنگره شهدای استان مرکزی به یک جریان ارزشی در استان تبدیل شده و بیش از ۳۰۰ فعال فرهنگی و اجتماعی را به شکل قرارگاهی برای ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت سازماندهی کرده است.

به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم به راه، سردار سرتیپ دوم محسن کریمی در آیین سالروز برگزاری باشکوه کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی، اظهار کرد: این کنگره در استان فرصتی ارزشمند برای بازخوانی بیانات مقام معظم رهبری در این خصوص و تبیین دستاوردهای عظیم کنگره در استان مرکزی است، که باید از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.

وی افزود: رویکرد خدماتی، اجتماعی، محرومیت‌زدایی، فرهنگی هنری، تبلیغاتی، زیرساخت و عمرانی و حمایتی هفت اولویت مهم کنگره بود که از سال ۹۲ در دستور کار قرار گرفت و تمام برنامه ها با تحقق این رویکردها هدفگذاری شده است.

وی افزود: از سال ۹۲ تا ۹۸ علاوه بر اینکه به طور ۱۰۰ درصد در تحقق اهداف و رسیدن به نقطه مطلوب رویکردها موفق شدیم امروز نیز بعد از گذشت ۲ سال از برگزاری کنگره رویکردها به نهضت تبدیل شده اند و ماندگاری هزاران دستاورد نتیجه گفتمان کنگره شهدای استان مرکزی در نقطه به نقطه و بخش های مختلف استان مرکزی است.

کریمی دامه داد: طرح «هر پروژه یک شهید» و «هر خدمت به نام یک شهید» امروز به گفتمان عمومی در استان تبدیل شده و بسیاری از اقداماتی که به برکت کنگره شهدای استان مرکزی آغاز شده اند امروز با جدیت و قوت در حال انجام هستند.

وی خاطر نشان کرد: در ستاد کنگره شهدای استان مرکزی ۲۵ کمیته و ۱۶ کارگروه تخصصی با حضور اقشار و دستگاه های مختلف تشکیل شد که بعد از برگزاری اجلاسیه اصلی کنگره با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر ادامه مسیر هیچ گونه فعالیتی متوقف نشد و در قالب گام دوم کنگره کلیه فعالیت ها ادامه پیدا کرد.

وی گفت: تشکیل هیئت های اندیشه ورز در ذیل کمیته ها و کارگروه های تخصصی انجام شد و به طور نمونه در کارگروه ویژه سیره و اندیشه حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری که متشکل از نخبگان دانشگاهی و اعضای هیئت علمی بود نتیجه و دستاورد فعالیت های آنها چاپ ۱۷ عنوان کتاب در حوزه اندیشه و سیره امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بود که روزهای گذشته رونمایی شد.

به گفته فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی، در کارگروه آمار و اطلاعات شهدا بعد از تهیه فرهنگ نامه ۲۲ جلدی و تکمیل پرونده های ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی کار تحقیق و بررسی شهدای استان با قوت و جدیت ادامه پیدا کرد و امروز بعد از گذشت ۲ سال از برگزاری اجلاسیه اصلی کنگره و با تحقیقات میدانی انجام شده به ۷ هزار ۱۰۰ شهید والامقام در استان دست پیدا کرده ایم.

کریمی ادامه داد: تحقیقات ۲ ساله کارگروه آمار و اطلاعات کنگره شهدای استان مرکزی و رسیدن به آمار ۷۱۰۰ شهید والامقام در استان مرکزی نشان از نقش پر رنگ استان در موفقیت ها و حماسه های دفاع مقدس دارد و لذا تبیین نقش استان یک رسالت مهم است که در کنگره به آن پرداخته شد و البته کار تبیین با قوت ادامه دارد.

وی افزود: استان مرکزی یکی از استان های برتر در حوزه جمع آوری اطلاعات و پرونده های شهدا است و این نشان دهنده اهتمام و کارجهادی در کارگروه آمار و اطلاعات کنگره است که جای تقدیر دارد.

کریمی، مهمترین رویکرد ستاد کنگره از ابتدای شروع فعالیت ها مردمی ، جوانگرایی بودن و ماندگاری فعالیت ها عنوان کردو گفت: نتیجه این رویکردها اثربخشی، کم هزینه بودن ، انسجام و همگرایی در همه بخش ها و استفاده از ظرفیت های داخلی استان بود.

وی یکی دیگر از مهمترین دستاوردهای کنگره شهدای استان مرکزی را ایجاد انگیزه برای اتکاء به توانمندی ها و استعدادهای درونی برشمرد و افزود: استان مرکزی ظرفیت های بسیار زیادی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی دارد و کنگره شهدای استان بخشی از این ظرفیت ها را پای کارآورد و امروز در گام دوم کنگره باید از همه ظرفیت ها برای شناخت حضرت امام(ره) ، شهدا و مفاخر استان ، انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان و جلوگیری از تحریف و فراموشی آن استفاده کنیم.

برچسب‌ها: