معاون وزیر میراث فرهنگی: بستر ایجاد موزه مدرن در ساوه مهیا است

معاون وزیر میراث فرهنگی: بستر ایجاد موزه مدرن در ساوه مهیا است
مهر 10, 1400
384 بازدید

  اراک– معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور گفت: در صورت آماده شدن مکان مناسب در ساوه، از سوی اداره کل موزه‌های وزارتخانه آمادگی ایجاد موزه در این شهرستان وجود دارد. به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم‌ براه، محمدحسین طالبیان در حاشیه سفر به ساوه اظهار کرد: به دلیل نبود موزه در […]

 

اراک– معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور گفت: در صورت آماده شدن مکان مناسب در ساوه، از سوی اداره کل موزه‌های وزارتخانه آمادگی ایجاد موزه در این شهرستان وجود دارد.
به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم‌ براه، محمدحسین طالبیان در حاشیه سفر به ساوه اظهار کرد: به دلیل نبود موزه در ساوه، درصورتیکه خانه تاریخی «مقدس زاده» شرایط لازم را داشته باشد، به سرعت زمینه تبدیل آن به موزه اجرا خواهد شد.
وی افزود: از سوی اداره کل موزه ها و وزارتخانه این آمادگی وجود دارد تا خانه تاریخی «مقدس زاده» ساوه را به موزه ای مدرن برای نگهداری آثار و اشیای باستانی شهرستان و همچنین بازدید علاقمندان تبدیل شود.
به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم براه، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: با مساعدت فرماندار ساوه یکی از خانه‌های شهر ساوه به نام خانه «مقدس زاده» تحویل این اداره کل خواهد شد و در قالب تفاهمنامه زمینه تبدیل این مکان به موزه آثار تاریخی شهرستان فراهم می‌شود.

براساس این گزارش، میرزایی فرماندار ساوه نیز گفت: تلاش ما این است که این اتفاق یعنی ایجاد موزه در این شهرستان به زودی محقق شود و موزه متناسب با پیشینه و تمدن تاریخی و باستانی شهرستان ساوه برای بازدید عموم مردم و گردشگران راه‌اندازی شود.