اُمیکرون وارد استان مرکزی نشده اما وجودش در کشور تایید شده است

آذر 28, 1400
449 بازدید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خبرداد؛ اُمیکرون وارد استان مرکزی نشده اما وجودش در کشور تایید شده است اراک‌– رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: امیکرون کرونا وارد استان مرکزی نشده است؛ اما با مشاهده شدن اولین نمونه مثبت ‌امیکرون در کشور باید بیشتر مراقب بود. به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم براه؛. به نقل […]

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خبرداد؛

اُمیکرون وارد استان مرکزی نشده اما وجودش در کشور تایید شده است

اراک‌– رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: امیکرون کرونا وارد استان مرکزی نشده است؛ اما با مشاهده شدن اولین نمونه مثبت ‌امیکرون در کشور باید بیشتر مراقب بود.

به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم براه؛. به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی؛ سید محمد جمالیان اظهار کرد: در جلسه اضطراری ستاد مقابله با کرونا کشور که برگزار شد؛ مشاهده سویه امیکرون کرونا در ایران تایید شد.

وی افزود: در حال حاضر و تا ارائه راهکارهای مطرح شده از سوی ستاد ملی و وزات بهداشت همچنان هم استانی های عزیز را به ضرورت استفاده از ماسک، تزریق واکسن بویژه دز سوم و رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید می کنیم.

وی تاکید کرد: این سویه بسیار جدید است و علائمی چون سرماخوردگی، کمی تب، بدن درد و سرفه خشک دارد که ممکن است افراد حتی به پزشک هم مراجعه نکنند.

دکتر جمالیان در ادامه با اشاره به اینکه سویه اُمیکرون شاید ترکیبی از یک ویروس سرماخوردگی و دلتا باشد و هنوز در این زمینه کار می شود، گفت: سرعت انتقال و گسترش این ویروس نسبت به جهش دلتا، حداقل دو برابر بیشتر است و در حال حاضر، یک نفر به راحتی می تواند ۲ تا ۳ نفر را درگیر کند.

وی در پایان از هم استانی ها خواست تا ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی و زدن ماسک، واکسن های یادآور و یا دزهای اول و دوم خود را درصورت عدم تزریق، انجام دهند تا دچار مشکل نشوند