ناوگان اورژانس استان مرکزی نیاز به بازسازی و نوسازی دارد

آذر 14, 1400
431 بازدید

ناوگان اورژانس استان مرکزی نیاز به بازسازی و نوسازی دارد اراک–رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ناوگان اورژانس استان مرکزی نیاز فوری به بازسازی و نوسازی دارد. به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم براه، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی؛ محمد پروهان ضمن بیان اینکه […]

ناوگان اورژانس استان مرکزی نیاز به بازسازی و نوسازی دارد

اراک–رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ناوگان اورژانس استان مرکزی نیاز فوری به بازسازی و نوسازی دارد.

به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم براه، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی؛ محمد پروهان ضمن بیان اینکه هم اکنون ۱۹ دستگاه آمبولانس در استان فرسوده اند که باید نوسازی شوند؛ اظهار کرد: ۱۰ میلیارد ریال امسال برای نوسازی آمبولانس‌های استان تخصیص یافته که این امر با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی اراک محقق شده است.

وی افزود: ۵۳ دستگاه آمبولانس در ۴۲ پایگاه شهری و جاده‌ای استان به حادثه‌دیدگان خدمات ارایه می‌کنند که ۱۹ دستگاه از این آمبولانس‌ها فرسوده هستند و باید جایگزین شوند.

پروهان با اشاره به اینکه نوسازی ناوگان آمبولانس‌های ۱۱۵ این استان به ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، بیان کرد: ۹ دستگاه آمبولانس اورژانس ۱۱۵ استان مرکزی به‌ علت شدت آسیب از چرخه ارایه خدمات درمانی خارج شده‌اند.

پروهان گفت: تورم باعث شده تا اعتبار در نظر گرفته شده برای خرید آمبولانس روز به روز افزایش یابد.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی اراک؛ افزود: طبق آمایش سرزمین استان مرکزی باید ۱۰ پایگاه امدادی در استان ایجاد شود که در این شاخص استان با کندی مواجه است و باید با همه توان برای ساخت و تامین تجهیزات آن آمادگی ایجاد کرد.