نظارت بر صنایع پایین دستی برای بورس تعریف نشده

نظارت بر صنایع پایین دستی برای بورس تعریف نشده
آذر 28, 1400
459 بازدید

مدیر عامل سازمان بورس کالا ایران: نظارت بر صنایع پایین دستی برای بورس تعریف نشده اراک– مدیرعامل سازمان بورس کالای ایران؛ با بیان اینکه نظارت بر صنایع پایین دستی برای بورس تعریف نشده است؛ گفت: بورس محل انجام معاملات است و ما هم اکنون ۱۸ بانک به اتاق پایاپای بورس کالای ایران متصل است. به […]

مدیر عامل سازمان بورس کالا ایران:

نظارت بر صنایع پایین دستی برای بورس تعریف نشده

اراک– مدیرعامل سازمان بورس کالای ایران؛ با بیان اینکه نظارت بر صنایع پایین دستی برای بورس تعریف نشده است؛ گفت: بورس محل انجام معاملات است و ما هم اکنون ۱۸ بانک به اتاق پایاپای بورس کالای ایران متصل است.

به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم براه؛ حامد سلطانی‌نژاد در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی در اراک اظهار کرد: واحدهای تولیدی همانند پتروشیمی و پالایشگاه شازند؛ آلومینیوم ایران و سیمان ساوه از واحدهای شاخص استان مرکزی هستند؛ که سهام آنان در سازمان بورس متقاضیان زیادی دارند.

وی با اشاره به اینکه شفافیت در بورس کالای ایران به این مفهوم نیست که معاملات ۲ نفر برای دیگری شرح داده شود؛ افزود: این روند به این معنا است که دستگاه‌های نظارتی امکان ورود و نظارت بر فرآیند معاملات را داشته باشند.

سلطان نژاد خاطرنشان کرد: امسال حدود ۲ میلیون و ۲۴۱ هزار تن محصول از شرکت های استان مرکزی به ارزش ۱۶ هزار میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفته است.

وی ادامه داد: سال ته ۳۳ تن انواع کالا به ارزش ۳۵۰ هزار میلیارد تومان معامله شد و امسال نیز تا ۲۷ آذر ماه جاری بیش از ۴۹ میلیون تن کالا در کشور معامله شده است.

وی خاطرنشان کرد: هیچ محدودیتی در مدت فروش وجود ندارد بلکه عرضه کننده مدت فروش خود را اعلام می‌کند و برخی کالاها به میزان محدود تولید و در زمان کوتاهی از عرضه می‌شود.