هرگونه عملیات استخراج مواد معدنی محدوده عرصه سنگ نگاره های تیمره خمین ممنوع شد

هرگونه عملیات استخراج مواد معدنی محدوده عرصه سنگ نگاره های تیمره خمین ممنوع شد
آذر 3, 1400
434 بازدید

بر اساس حکم دادستان؛ هرگونه عملیات استخراج مواد معدنی محدوده عرصه سنگ نگاره های تیمره خمین ممنوع شد   اراک– حکم توقف هرگونه عملیات استخراج مواد معدنی در محدوده عرصه سنگ نگاره های تیمره از سوی دادستان شهرستان خمین صادر شد. به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم براه؛ رئیس اداره میراث فرهنگی؛ گردشگری و صنایع […]

بر اساس حکم دادستان؛
هرگونه عملیات استخراج مواد معدنی محدوده عرصه سنگ نگاره های تیمره خمین ممنوع شد

 

اراک– حکم توقف هرگونه عملیات استخراج مواد معدنی در محدوده عرصه سنگ نگاره های تیمره از سوی دادستان شهرستان خمین صادر شد.

به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم براه؛ رئیس اداره میراث فرهنگی؛ گردشگری و صنایع دستی شهرستان خمین از توقف اقدامات معدن کاران در محدوده سنگ نگاره های تیمره خمین خبر داد و گفت: با پیگیری اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی و اداره شهرستان خمین و همکاری و مساعدت دادستان شهرستان خمین این اقدام انجام شد.

علی مشهدی گفت: بر همین اساس حکم توقف هرگونه عملیات استخراج مواد معدنی در محدوده از عرصه سنگ نگاره های تیمره؛ صادر و بهره بردار معدن مورد نظر ابلاغ و از فعالیت آنان جلوگیری شد.

وی خاطرنشان کرد: حدود عرصه سنگ نگاره های تیمره خمین در منطقه موسوم به «داش دره» و «تنگ غرقاب» بیش از هزار و ۷۰۰ هزار هکتار شناسایی و ثبت شده است.

مشهدی با اشاره به اینکه در محدوده های ثبت شده و تاریخی به هیچ معدن اجازه فعالیت و معدن کاوی را نخواهیم داد؛ خاطرنشان کرد: با خاطیان برخورد قضایی صورت خواهد گرفت.

رئیس اداره میراث فرهنگی؛ گردشگری و صنایع دستی خمین گفت: از حدود ۱۴۰۰ هکتار مجوز صادر شده توسط سازمان صمت؛ تاکنون با پیگیری‌های صورت گرفته حدود ۵۰۰ هکتار آن به خاطر تداخل با سنگ‌نگاره‌های از حیطه انتفاع خارج شده و خواستار این هستیم سازمان صادر کننده مجوز؛ بخاطر حفظ آثار تاریخی و منظر بصری منطقه مجوز یاد شده را باطل کند.