ورود گردشگران ومردم به تالاب ممنوع اعلام شد

دی 5, 1400
416 بازدید

با شیوع آنفلوآنزای پرندگان در تالاب میقان؛ ورود گردشگران ومردم به تالاب ممنوع اعلام شد   اراک– معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی؛ گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی از ممنوعیت تردد گردشگران و مردم به منطقه تالاب میقان به دلیل شیوع آنفولاانزای پرندگان خبر داد. به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم براه به نقل […]

با شیوع آنفلوآنزای پرندگان در تالاب میقان؛

ورود گردشگران ومردم به تالاب ممنوع اعلام شد

 

اراک– معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی؛ گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی از ممنوعیت تردد گردشگران و مردم به منطقه تالاب میقان به دلیل شیوع آنفولاانزای پرندگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم براه به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی؛ صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی؛ سید حسن حسینی با اشاره به شیوع آنفلوآنزای پرندگان در تالاب میقان گفت: به منظور رعایت ایمنی، تردد گردشگران و اعزام تورهای گردشگری به این منطقه ممنوع شد.

وی به مردم و گردشگران توصیه کرد: از تردد در سایر تالاب‌ها، دریاچه سدها و آبگیرهای استان هم خودداری کنند.

حسینی افزود: از آنجائیکه نمی‌توان پیش‌بینی کرد که شیوع بیماری در تالاب چه زمانی متوقف می‌شود، اقدامات لازم جهت ممنوعیت ورود گردشگر به تالاب و ممنوعیت صید و شکار نیز انجام شده است.

وی ابا اشاره به اینکه هر ساله با آغاز فصل سرما و مهاجرت پرندگان شاهد شیوع بیماری انفلوانزای فوق حاد پرندگان در تالابها و آبگیرهای کشور هستیم؛ غفلت از توصیه‌های پیشگیری موجب شیوع این بیماری می‌شود. افزود: «مسئولان و کارشناسان ضمن اقدامات قرنطینه‌ای و اجرایی به صورت جدی به مردم تاکید دارند که توصیه‌های ارائه شده از سوی دستگاه‌های مرتبط با کنترل این بیماری را جدی بگیرند تا از انتشار این ویروس و افزایش کانون‌های بیماری جلوگیری شود.

حسینی اضافه کرد: تالاب میقان زیستگاه ۲۰۸ گونه پرنده است و سالانه ۹۰ گونه پرنده مهاجر وارد این تالاب می‌شود که مهم‌ترین آنها درنای خاکستری، چنگر، خوتکا، اردک نوک پهن، فلامینگو، غاز خاکستری، هوبره، تنجه، حواصیل، اردک سرسبز است و در حال حاضر بیش از ۱۶ هزار پرنده به تالاب میقان مهاجرت کرده‌اند.