پذیرش و بستری بیماران کرونایی(اُمیکرون) در بیمارستان خوانساری وجود دارد

دی 7, 1400
459 بازدید

 رئیس بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک: پذیرش و بستری بیماران کرونایی(اُمیکرون) در بیمارستان خوانساری وجود دارد   اراک–رییس بیمارستان آیت الله خوانساری اراک گفت: با شیوع و چرخش هر چه سریع نوع اُمیکرون، احتمال کمبود تخت در سایر مراکز و پذیرش در این مرکز درمانی در بخش مگا آی سی یو وجود دارد.   به گزارش […]

 رئیس بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک:

پذیرش و بستری بیماران کرونایی(اُمیکرون) در بیمارستان خوانساری وجود دارد

 

اراک–رییس بیمارستان آیت الله خوانساری اراک گفت: با شیوع و چرخش هر چه سریع نوع اُمیکرون، احتمال کمبود تخت در سایر مراکز و پذیرش در این مرکز درمانی در بخش مگا آی سی یو وجود دارد.

 

به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم براه به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی؛ پارسا رستمی بیان کرد: بیمارستان آیت الله خوانساری اراک، پس از شیوع کرونا جزء اولین مراکز درمانی بود که اقدام به پذیرش بیماران کرونایی کرد و در مقاطعی با کمبود تخت نیز مواجه شد.

وی افزود: در مقاطع مختلف نیز چندین بخش را هم به بیماران کرونایی و هم درمان سرطان اختصاص دادیم و در حال حاضر هیچ بیمار کرونایی در این مرکز درمانی بستری نیست.

وی تاکید کرد: این مرکز درمانی اصلی ترین مرکز درمان سرطانی در استان و حتی غرب کشور است و نمی توان آن را به طور کامل به بیماران کرونایی اختصاص داد به همین دلیل از شهروندان می خواهیم برای حمایت از مدافعان سلامت و جلوگیری از تکمیل ظرفیت تخت های بیمارستانی، پروتکل ها و نکات ایمنی را رعایت کنند.

این فوق تخصص خون و سرطان بالینی در ادامه خاطرنشان کرد: در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی، زدن واکسن به خصوص دز سوم می تواند بسیار مهم و اثرگذار باشد و طبق گزارشات پزشکان افرادیکه نوبت سوم واکسن کرونای خود را دریافت کرده اند، در برابر ویروس اُمیکرون مقاومت خوبی دارند و میزان بستری و مرگ و میر بسیار پایین تر است.

بیان داشت: با توجه به اینکه سویه اُمیکرون سنین پایین را بیشتر درگیر می کند، از والدین می خواهیم نسبت به فرزندان خود مراقبت بیشتری کنند و همچنین کلیه افراد بالای ۱۸ سال به یکی از مراکز واکسیناسیون رفته و واکسن مورد نظر خود را دریافت کنند