پژوهش و تحقیقات دانشگاه در راستای رفع چالش‌های منطقه و کشور طراحی شود/ مرجعیت علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک آلودگی هواست

آذر 25, 1400
505 بازدید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک مطرح کرد، پژوهش و تحقیقات دانشگاه در راستای رفع چالش‌های منطقه و کشور طراحی شود/ مرجعیت علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک آلودگی هواست اراک– رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تحقیقات دانشگاه باید در راستای رفع چالش‌ها و معضلات منطقه و کشور طراحی و برنامه‌ریزی شود. به گزارش خبرنگار سایت […]

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک مطرح کرد،

پژوهش و تحقیقات دانشگاه در راستای رفع چالش‌های منطقه و کشور طراحی شود/ مرجعیت علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک آلودگی هواست

اراک– رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تحقیقات دانشگاه باید در راستای رفع چالش‌ها و معضلات منطقه و کشور طراحی و برنامه‌ریزی شود.

به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم براه، سید محمد جمالیان در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر استان مرکزی در اراک، ضمن تقدیر از عملکرد شایسته اعضای هیئت علمی دانشگاه در حوزه تحقیقات و پژوهش به ویژه در دوران کرونا، اظهار کرد: با توجه به اینکه مرجعیت علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک آلودگی هوا است، اقدامات خوب و موثری تاکنون توسط عوامل مربوط در این زمینه انجام شده است.

وی ادامه داد: امیدواریم که بتوان با یک خروجی مفید راه حل های موثری به مسئولین و سیاستگذاران ارائه داد.

جمالیان خاطر نشان کرد: از دیرباز پژوهشگران با پژوهش در زمینه های مختلف بر کوله بار دانش بشری افزوده اند که در این راستا از ابتدای شروع اپیدمی کرونا شاهد تلاش و زحمات اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک در حوزه پژوهش و تحقیقات و به تبع آن ارتقای دانشگاه در شاخص‌های مختلف بوده ایم و این اپیدامی منحوس نتوانست باعث غفلت پژوهشگران دانشگاه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطر نشان کرد: لازم است که انتشار هر خبری با پایه و اساس علمی صورت بگیرد چرا که انتشار اخبار نادرست و بدون تحقیق و اساس علمی تنها باعث نگرانی و استرس مردم استان می شود.

وی اظهار کرد: تمام تلاش بر این است که نه تنها در بحث آلاینده ها بلکه سایر موارد نیز تمامی مشکلات و موانع جمع بندی شده و توسط معاونت پژوهشی دانشگاه به ریاست دانشکده های مربوطه منتقل شود تا اقدامات هر حوزه براساس ریشه یابی مشکلات و نوع نیازهای موجود برنامه ریزی شود و فعالیت ها در راستای رفع آن سوق داده شوند.

وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات اعضای هیات علمی در حوزه تحقیقات و پژوهش و تشکر از حضور دکتر منظمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: امیدواریم که با تلاش های پژوهشگران و حمایت های دکتر منظمی و دکتر پناهی روز به روز شاهد حل مشکلات استان یکی پس از دیگری باشیم.

گفتنی است که در پایان مراسم با تجلیل از پژوهشگران برتر و طی آن با اهدای لوح تقدیر از زحمات و فعالیت های آنها قدردانی به عمل آمد.
در تقویم رسمی ایران، بیست وپنجم آذرماه به نام روز پژوهش نامگذاری شده است.