۲۵ ساختمان بسیار ناایمن و خطر آفرین در اراک وجود دارد/ پاساژ های اراک در شرایط ناایمن قرار دارند

خرداد 12, 1401
189 بازدید

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری اراک هشدار داد؛ ۲۵ ساختمان بسیار ناایمن و خطر آفرین در اراک وجود دارد/ پاساژ های اراک در شرایط ناایمن قرار دارند   اراک– پایگاه خبری چشم براه: رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک گفت: ۲۵ ساختمان بسیار ناایمن و خطر آفرین در اراک وجود دارد. مشارکت […]

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری اراک هشدار داد؛

۲۵ ساختمان بسیار ناایمن و خطر آفرین در اراک وجود دارد/ پاساژ های اراک در شرایط ناایمن قرار دارند

 

اراک– پایگاه خبری چشم براه:
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک گفت: ۲۵ ساختمان بسیار ناایمن و خطر آفرین در اراک وجود دارد. مشارکت ضعیف کسبه پاساژ طلا موجب شد ایمن‌سازی نیمه‌کاره رها شود. و پاساژگلستان تاییدیه آتش نشانی ندارد و نظارت در ساخت این پاساژ بسیار ضعیف بوده است.

به گزارش پایگاه خبری چشم براه، به نقل از روابط عمومی شهرداری اراک، مسعود آقا زیارتی اظهار کرد: در سه سال اخیر حدود ۵۰۰ اخطار در شهرستان اراک برای تمام اماکن متشکل از ۲۱۸ اخطار در بحث منازل مسکونی ناایمن، ۱۸۹ اخطار در بخش اصناف، ۸۱ مورد در بخش مراکز تجاری و پاساژها و ۵۰ اخطار در مورد ساختمان های مهم شهری صادر شده است.
وی با اشاره به نواقص موجود در پاساژ طلا افزود: در این پاساژ آسانسور کار گذاشته نشده در صورتی که چاله آسانسور وجود دارد و طبقات باز است بنابراین نیاز است از نظر امنیت برای جلوگیری از سقوط افراد وسایل پوشیده شود.

وی خاطرنشان کرد: پاساژ گلستان نیز جزو مواردی است که از سوی ما تائیدیه دریافت نکرده و اخطار هم برای این مرکز صادر شده که این پاساژ نیز مشکلات خاص خودش را دارد. زیرا نظارت در ساخت پاساژ گلستان بسیار ضعیف بوده است.

آقازیارتی بیان کرد: کار در بازار سرپوشیده و تاریخی اراک هم شرایط خاص خود را دارد و نیاز است در بحث گرمایشی مکان فکر اساسی شود. ورود انشعاب گاز به به بازار بسیار خطرناک است و با توجه به اینکه تا به امروز چندین حادثه انفجار از طریق گاز وجود داشته است.