۷۵ درصد دانشجویان پرستاری خانم‌ هستند

۷۵ درصد دانشجویان پرستاری خانم‌ هستند
آذر 24, 1400
611 بازدید

رییس دانشگاه پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اراک: ۷۵ درصد دانشجویان پرستاری خانم‌ هستند اراک– رئیس دانشگاه پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۷۵ درصد دانشجویان پرستاری خانم هستند و از ۱۰۰ نفر ورودی دانشجو در سال؛ ۱۵ نفر را آقایان تشکیل می‌دهند. به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم براه به نقل از روابط عمومی دانشگاه […]

رییس دانشگاه پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اراک:

۷۵ درصد دانشجویان پرستاری خانم‌ هستند

اراک– رئیس دانشگاه پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۷۵ درصد دانشجویان پرستاری خانم هستند و از ۱۰۰ نفر ورودی دانشجو در سال؛ ۱۵ نفر را آقایان تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم براه به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی؛ محبوبه سجادی افزود: در سال و به طور میانگین ۱۰۰ نفر ورودی پرستاری و در ترم مهر و بهمن وارد دانشکده می شوند.

وی اظهار کرد: معمولا بیشتر دانشجویان پرستاری خانم هستند، اما خوشبختانه در سال های اخیر استقبال مردان از این رشته بیشتر شده است.

وی بیان کرد: به دلیل آمار بالای مهاجرت، متاسفانه با کمبود شدید پرستار مواجهه ایم که در آینده نظام سلامت و درمان را دچار مشکل خواهد کرد.

سجادی افزود: عدم دریافت مهارت کافی در محیط دانشگاهی و از سوی دیگر نبود امنیت شغلی دو معضل عمده دانشجویایان و پرستاران است.

سجادی خاطرنشان کرد: این سپیدپوشان و جهادگران حوزه سلامت در دوران کرونا نشان دادند که با عشق و علاقه به کارشان نگاه می کنند و سلامت مردم برایشان از همه چیز اهمیت بیشتری دارد.

رییس دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان ضمن تشکر از تلاش و زحمات همکاران دانشکده پرستاری گفت: دانشجویان ورودی به این رشته نیز باید ضمن الگوگیری از همکاران خود در بیمارستان ها و افراد باتجربه، سعی کنند با دقت و سرعت درکسب علم و افزایش مهارت خود هر چه سریعتر به چرخه درمان و سپاه پرستاران اضافه شوند تا بتوانند به مردم خدمت کنند.