انشعاب‌های غیرمجاز؛ بزرگترین معضل در تامین پایدار آب روستا

انشعاب‌های غیرمجاز؛ بزرگترین معضل در تامین پایدار آب روستا
اردیبهشت 31, 1403
81 بازدید

انشعاب‌های غیرمجاز؛ بزرگترین معضل در تامین پایدار آب روستا مدیرعامل آب و فاضلاب استان مرکزی از کشف و جمع‌آوری چندین فقره انشعاب غیر مجاز آب در روستای نمک کور شهرستان اراک خبر داد.   به گزارش چشم‌به‌راه ،حشمت ‌‌‌‌‌اله عباسی  با تاکید بر کشف، جمع آوری و برخورد با استفاده از انشعابات غیر مجاز آب، […]

انشعاب‌های غیرمجاز؛ بزرگترین معضل در تامین پایدار آب روستا

مدیرعامل آب و فاضلاب استان مرکزی از کشف و جمع‌آوری چندین فقره انشعاب غیر مجاز آب در روستای نمک کور شهرستان اراک خبر داد.

 

به گزارش چشم‌به‌راه ،حشمت ‌‌‌‌‌اله عباسی  با تاکید بر کشف، جمع آوری و برخورد با استفاده از انشعابات غیر مجاز آب، اظهار داشت: یکی از اقدامات شرکت آبفا برخورد با انشعابات غیرمجاز است در این راستا طی برگزاری مانور مدیریت مصرف چندین فقره انشعاب غیر مجاز آب در روستای نمک‌کور شهرستان اراک توسط همکاران بهره برداری آب منطقه یک و گروه انشعابات خاص منطقه یک آبفا اراک کشف و جمع‌آوری شده است.

 

وی افزود: انشعابات غیرمجاز آب در روستای نمک‌کور برای منازل مسکونی، دامداری، آبیاری باغ و درختان و … مورد استفاده قرار گرفته است که موارد مشاهده شده نیز صورتجلسه و جمع آوری گردید.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی تصریح کرد: تعداد مشترکین روستای نمک کور ۴۱۸ فقره و از ۱۰۰خانوار برخوردار است که میانگین مصرف آب روستا ۵لیتر برثانیه است، منابع تامین آب روستا چاه با دبی۱۵لیتر برثانیه است.

 

عباسی بیان کرد: میزان شبکه آب روستای نمک کور ۱۶کیلومتر و خط انتقال روستا ۴کیلومتر و دارای مخزن ۵۰۰ مترمکعبی است، اما متاسفانه به جهت ساخت و سازهای خارج از طرح هادی و استفاده غیرمجاز از آب، دارای هدر رفت بیش از حد معمول در این روستا است