بازرسی ۹۹۵ دام زنده پیش از کشتار در عید قربان

بازرسی ۹۹۵ دام زنده پیش از کشتار در عید قربان
تیر 21, 1401
127 بازدید

سرپرست دامپزشکی استان مرکزی: بازرسی ۹۹۵ دام زنده پیش از کشتار در عید قربان اراک پایگاه خبری چشم به راه: سرپرست اداره کل دامپزشکی استان مرکزی از بازرسی ۹۹۵ رأس دام زنده درعید سعید قربان پیش از کشتار خبر داد و گفت: این بازرسی و نظارت در راستای حفظ سلامت مصرف کنندگان گوشت‌ این دام […]

سرپرست دامپزشکی استان مرکزی:

بازرسی ۹۹۵ دام زنده پیش از کشتار در عید قربان

اراک پایگاه خبری چشم به راه: سرپرست اداره کل دامپزشکی استان مرکزی از بازرسی ۹۹۵ رأس دام زنده درعید سعید قربان پیش از کشتار خبر داد و گفت: این بازرسی و نظارت در راستای حفظ سلامت مصرف کنندگان گوشت‌ این دام ها و تامین بهداشت عمومی توسط ۴۶ اکیپ ثابت و سیار و ۶۳ نفر بازرس بهداشت گوشت و ناظر شرعی انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری چشم براه؛ محمد فتاحی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این طرح بازرسی با مشارکت بازرسان اداره کل دامپزشکی این استان نظارت و بازرسی پیش از کشتار انجام شد.

وی اظهار کرد: این گروه‌ها از ساعت ۶ صبح تا ۱۴ روز عید قربان با استقرار در مکان‌های از پیش تعیین شده شامل ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها، کشتارگاه‌های دام، میادین دام، موسسه معلولین و سالمندان، اداره بهزیستی، کمیته امداد و … همشهریان را در انتخاب دام سالم و نظارت بر کشتار و بازرسی بهداشتی گوشت یاری کردند.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان مرکزی بیان کرد: ۵۶۰ لاشه دام در مکان های از قبل تعیین شده، کشتار و لاشه این دام‌ها توسط این گروه‌ها بازرسی و تعداد ۲ لاشه گوسفند به وزن ۳۲ کیلوگرم ضبط، تعداد ۴۷ لاشه اصلاح و تعداد ۲۵۱ عدد کبد، ریه و کلیه ضبط و اصلاح و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

فتاحی افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی درخصوص فرآورده های خام دامی می‌توانند مراتب را با شماره‌ تلفن‌ ۱۵۱۲ سامانه پاسخگویی به شکایات مردمی اطلاع داده تا برخورد قانونی انجام شود.