مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد: نرخ بیکاری در شهرستان خمین نگران کننده است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد: نرخ بیکاری در شهرستان خمین نگران کننده است
شهریور 29, 1400
440 بازدید

خمین–مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: نرخ بالای بیکاری در شهرستان خمین نگران کننده است و باید برنامه‌ریزی دقیق برای ایجاد فرصت‌های شغلی این منطقه بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم براه، بهزاد سام‌دلیری در نشست کارگروه ویژه اشتغال شهرستان خمین، با اشاره به اینکه […]

خمین–مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: نرخ بالای بیکاری در شهرستان خمین نگران کننده است و باید برنامه‌ریزی دقیق برای ایجاد فرصت‌های شغلی این منطقه بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم براه، بهزاد سام‌دلیری در نشست کارگروه ویژه اشتغال شهرستان خمین، با اشاره به اینکه وضعیت بیکاری سه شهر ستان اراک، خمین و شازند در استان مرکزی نسبت به سایر مناطق  بیشتر است، افزود: البته می‌طلبد که  نگاه آسیب‌شناسانه و عمیقی اعمال شود و  موضوع بیکاری در این شهر ستان ها با راهبردهای علمی بهبود پیدا کند.
وی خاطر نشان کرد: فرصت های شغلی متعددی در این منطقه وجود داردکه باید به درستی طراحی وعملیاتی شوند ومتقاضیان بتوانند از مز ایای آن بهره مند شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: البته استان مرکزی در سال‌های اخیر گام‌های عملی خوبی برای کم شدن نرخ بیکاری در مناطق مختلف استان داشته که مستندات این موفقیت‌ها موجود است اما  شرایط خمین متفاوت بوده و نرخ بیکاری ۱۱ و هفت این شهرستان  زیبنده نیست.

سام‌دلیری اظهار داشت: در شهرستان‌ خمین مزیت‌های فراوانی از جمله بحث بوم‌گردی و گردشگری وجود دارد که کمتر به آن پرداخته شده و علاقه‌مندان زیادی برای دیدن منزل تاریخیامام راحل به خمین سفر می‌کنند اما زیر ساخت‌ها متناسب با ظرفیت گردشگری رشد نکرده و باید سرمایه‌گذاران به این حوزه ترغیب شوند.

وی اضافه کرد:  استان  مرکزی در بحث تولید برخی محصولات کشاورزی حرف نخست را در کشور می‌زند اما در شهرستان خمین با وجود پتانسیل های کشاورزی بالا خیلی از این بخش بهره‌گیری نشده است.

سام‌دلیری گفت: نرخ مشارکت اقتصادی شهرستان خمین بالا نیست و این شاخص ۳۷ و هشت دهم درصد است و می‌طلبد که در راستای افزایش آن در همه بخش ها و زمینه‌ها تلاش ویژه صورت گیرد.

وی اظهار داشت: نرخ بیکاری شهرستان خمین نسبت به جمعیت، افراد جویای کار و فهرست بیمه‌شدگان اجباری رابطه معقولی نداردو بر اساس آخرین آمار نفوس و مسکن سال ۹۵، حدود ۳۹ هزار نفر در این شهرستان جویای کار هستند که رقمی بالا است.

سام‌دلیری عنوان کرد: فرصت‌های زیادی در راستای کاهش نرخ بیکاری در سال‌های اخیر مطرح شده اما ،شهرستان خمین از آن‌ها به درستی استفاده نکرده و نیاز است که در سایه برنامه هدفمندی این فرصت‌ها بارور شود.

وی گفت: مقوله تسهیلات مشاغل خانگی  از مواردی است که در ایجاد اشتغال پایدار نقش کلیدی دارد و امسال به اعتبارات این بخش در استان مرکزی نگاه ویژه شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تاکید کرد: کاهش نرخ بیکاری شهرستان خمین در زمره اولویت‌های این نهاد است و از وظایف سازمانی عبور کرده و به‌عنوان یک مسئولیت اجتماعی در دستور کار است.

برچسب‌ها:, , ,