رئیس اتاق بازرگانی اراک مطرح کرد: مالزی بستر مناسب برای صادرات کالاهای ایران

رئیس اتاق بازرگانی اراک مطرح کرد: مالزی بستر مناسب برای صادرات کالاهای ایران
شهریور 29, 1400
840 بازدید

اراک–رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی گفت: کشور مالزی دارای ظرفیت مطلوب برای دریافت کالا های ایران است. به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم براه، ناصر بیکی در نشست با فعالان بازرگانی استان مرکزی که با حضور کاردار سفارت مالزی در ایران برگزار شد، اظهار کرد: پارسال بالغ بر ۸۱ میلیون و […]

اراک–رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی گفت: کشور مالزی دارای ظرفیت مطلوب برای دریافت کالا های ایران است.
به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم براه، ناصر بیکی در نشست با فعالان بازرگانی استان مرکزی که با حضور کاردار سفارت مالزی در ایران برگزار شد، اظهار کرد: پارسال بالغ بر ۸۱ میلیون و ۷۰۲ هزار دلار صادرات به مالزی انجام شده است، که با توجه به جمعیت ۳۲ میلیون نفری این کشور، رقم مطلوبی نیست.

وی با اشاره به اینکه پارسال ۳۶۶ هزار و ۲۹۰ دلار از استان مرکزی صادرات به کشور مالزی و ۲۸۷ میلیون و ۵۰۹ هزار دلار واردات انجام شده افزود: ایران در پنج ماه نخست امسال نیز ۱۷ میلیارد و ۶۶۰ میلیون دلار صادرات داشته که از این رقم ۳۳ میلیون و ۶۲۵ میلیون دلار به کشور مالزی صادر شده است. در ارتباط با واردات از کشور مالزی به ایران نیز ۱۷۵ دلار ثبت شده است.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی اراک خاطرنشان کرد: مالزی ظرفیت و شرایط مناسب برای کالاهای ایرانی دارد. و این کشور به خاطر موقعیت جغرافیایی در تولید شیر و ضعیف است و ۸۰ تا ۹۰ درصد نیاز جمعیت خود را از خارج تامین می‌کند.

برچسب‌ها:, ,