دو مارتن انتخاب شهردار اراک پایان یافت

دو مارتن انتخاب شهردار اراک پایان یافت
مهر 7, 1400
233 بازدید

با رای اعضای شورای اسلامی اراک، کریمی شهردار کلانشهر اراک شد اراک– با رای اعضای شورای اسلامی اراک، علیرضا کریمی به عنوان سکان‌دار حوزه شهری اراک انتخاب شد. به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم براه، اعضای شورای ششم پس از استقرار، محمد جعفر پور را به جای سعید بیاتیان به عنوان سرپرست شهرداری اراک برگزیدند. […]

با رای اعضای شورای اسلامی اراک،
کریمی شهردار کلانشهر اراک شد

اراک– با رای اعضای شورای اسلامی اراک، علیرضا کریمی به عنوان سکان‌دار حوزه شهری اراک انتخاب شد.
به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم براه، اعضای شورای ششم پس از استقرار، محمد جعفر پور را به جای سعید بیاتیان به عنوان سرپرست شهرداری اراک برگزیدند.
اعضای شورای ششم پس از فراز و نشیب و بحث و گفتگو و رایزنی های متداول و رفع برخی اختلاف‌نظرها احتمالی که موجب طولانی شدن انتخاب شهردار گردید، سرانجام اولین جلسه صحن رسمی برای انتخاب شهردار بیست و نهم شهریور سال جاری تشکیل شد.
براساس این گزارش، درهمین جلسه سید وحید میر نظامی رئیس شورای اسلامی اراک گفت: «برای سکانداری حوزه شهری اراک ۴۵ نفر داوطلب شدند. که پس از بررسی این تعداد به ۲۵ نفر، سپس ۹ نفر در نهایت به دو نفر رسید ( محمد عسکری عضو شورا و علیرضا کریمی) که از میان این نفر در لحظات آخر محمد عسکری انصراف داد. بنابراین رای گیری برای یک نفر انجام می شود.»
به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم براه، در این جلسه کریمی در بیاناتی رئوس برنامه های خود را ارایه داد. اما۴ نفر از اعضا شورا با اعتراض به تک کاندیدا بودن به اسامی پیمان عین القضاتی، داوود قربانی، عباس خسروانی و محمد عسگری صحن را ترک کردند بنابراین رای گیری انجام نشد. ادامه رای‌گیری به طور فوق‌العاده در صحن رسمی به روز سه شنبه سی ام شهریور ساعت ۶ عصر موکول شد. که در این روز هم معترضین در صحن علنی حاضر نشدند و این روز هم برای انتخاب شهردار کاری انجام نشد. این نمایش انتخاب شهردار اراک در بستر یک سناریو ادامه پیدا کرد. تا اینکه پس از گذشت ۹ روز چهارشنبه هشتم مهرماه صحنه رسمی فوق‌العاده تشکیل. معترضین هم حضور پیداکردند. بعداز توضیحات رئیس شورا در مورد چگونگی به اجماع رسیدن و فرآیند جدید در زمینه اتنخاب شهردار و نطق افراد موافق و مخالف که قدری هم تندبود، سرانجام پس از بحث و بررسی و گفت و شنود بسیار، رای گیری آغاز ودر نهایت علیرضا کریمی با کسب هشت رای موافق و ۳ رای سفید از ۱۱ رای مأخذه به عنوان شهردار اراک انتخاب شد واین «دو مارتون» انتخاب شهردار اراک پایان یافت.
گفتنی است در صحن فوق العاده شورای اسلامی امروز؛ سید وحید میرنظامی (رئیس شورا)، عباس خسروی (سخنگو)، پیمان عین‌القضاتی (رئیس کمیسیون فرهنگی)، حاج حسن قربانی (رئیس کمیسیون خدمات شهری و سلامت)، سید رضا قریشی (رئیس کمیسیون برنامه و بودجه) و داوود قربان (رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری) به عنوان موافق و مخالف نظرات خود را مطرح کردند.
گفتنی است متاسفانه برخی از بیانات مطرح شده از سوی برخی اعضای شورا در این جلسه، نه در شأن یک عضو شورا و نه در شأن شورای اسلامی که مرجع تصمیم گیری برای حوزه شهری می باشد، بود.
شفافیت خوب است نه اینکه به حیثیت کسی آسیب وارد شود. برای درست یا غلط عمل کردن کس یا کسانی، مرجع قانی و تصمیم گیر بوجود دارد. که این موارد را برای تشخیص باید به آنان واگذار کرد. واز آلود شدن به گناه پرهیز کرد.

برچسب‌ها: