مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استان مرکزی: تثبیت و ماندگاری جمعیت در روستاها در دستور کار قرار دارد

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استان مرکزی: تثبیت و ماندگاری جمعیت در روستاها در دستور کار قرار دارد
مهر 12, 1400
1025 بازدید

  اراک– مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استان مرکزی گفت: بخش قابل توجهی از جمعیت کشور در روستاها و سکونت گاه های محلی ساکن هستند و تثبیت و ماندگاری جمعیت روستاها امری مهم به شمار می‌رود. به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم براه حمید پاکپور روز دوشنبه در نشست با رسانه های استان […]

 

اراک– مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استان مرکزی گفت: بخش قابل توجهی از جمعیت کشور در روستاها و سکونت گاه های محلی ساکن هستند و تثبیت و ماندگاری جمعیت روستاها امری مهم به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم براه حمید پاکپور روز دوشنبه در نشست با رسانه های استان مرکزی در اراک به مناسبت ۱۵ مهر روز روستاها و عشایری، اظهار کرد: اغلب ناهنجاری ها در سکونتگاه‌های غیررسمی حاصل مهاجرت بی‌رویه از روستاها به شهرها است.

وی ادامه داد: تثبیت و ماندگاری جمعیت در روستاها، امری بسیار مهم به شمار می‌رود و برای پیشگیری از ناهنجاری های اجتماعی در شهرها روند بهرمندی و ایجاد شرایط و زیرساخت‌ها برای ماندگاری در روستاها باید عملی شود.

وی با اشاره به اینکه با نگاه به بعد اقتصادی، روستاها نماد کارآفرینی و تولید هستند، افزود: بخش عمده‌ای از تولید در اقتصاد هر کشور، به روستاها و روستاییان بازمی‌گردد و روستاها در توسعه اقتصادی نقش انکارناپذیر دارد.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استان مرکزی در بخش دیگر سخنان خود، جمعیت استان مرکزی را بیش از یک میلیون نفر عنوان کرد و گفت: ۲۳ درصد این جمعیت معادل ۳۲۲ هزار و ۶۲۹ نفر در روستاها ساکن هستند که این رقم در کشور به ۲۶ درصد می رسد، یکهزارو
۶۲۱ آبادی در استان مرکزی شناسایی شده است، ۱۲۱۰ روستا دارای سکنه و ۴۱۱ روستا بدون سکنه هستند.

وی اضافه کرد: از روستاهای دارای سکنه،۸۰۱ روستا در انتخابات دارای شورا شدند، ۷۷۳ روستا دارای شورای سه نفره و ۲۹ روستا دارای شورای پنج نفره هستتند، همچنین در حال حاضر ۷۹۱ روستا نیز دارای دهیاری و باقی فاقد دهیار هستند. همچنین از ۷۹۱ دهیار در استان ۱۴۹ نفر خانم هستند و در واقع جوانگرایی در مدیریت اجرایی روستاها لحاظ شده است.