افزایش ۲۷ درصدی کشف مواد مخدر و کاهش ۳۵ درصدی نزاع جمعی در استان مرکزی

افزایش ۲۷ درصدی کشف مواد مخدر و کاهش ۳۵ درصدی نزاع جمعی در استان مرکزی
مهر 17, 1400
429 بازدید

  اراک– فرمانده انتظامی استان مرکزی، از کاهش ۳۵ درصدی نزاع های جمعی، افزایش ۹ درصدی کلاهبرداری و افزایش ۲۷ درصدی کشف مواد مخدر در ۱۹۹ روز سال جاری نسبت به مدت پارسال خبرداد. به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم براه، سردار حسن مفخمی شهرستانی در آستانه هفته نیروی انتظامی در نشست با اصحاب رسانه […]

 

اراک– فرمانده انتظامی استان مرکزی، از کاهش ۳۵ درصدی نزاع های جمعی، افزایش ۹ درصدی کلاهبرداری و افزایش ۲۷ درصدی کشف مواد مخدر در ۱۹۹ روز سال جاری نسبت به مدت پارسال خبرداد.

به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم براه، سردار حسن مفخمی شهرستانی در آستانه هفته نیروی انتظامی در نشست با اصحاب رسانه در اراک با اشاره به اینکه هفته ناجا از روز شنبه ۱۷ مهر آغاز و تا روز جمعه باشعار« پلیس هوشمند امنیت پایدار» ادامه دارد، اظهار کرد: بر اساس روز شمار اعلامی، در این هفته ۲۲۰ برنامه در قالب ۲۹ عنوان در استان مرکزی برگزار می شود.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به عملکرد 199 روزه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیان کرد: در این مدت میزان سرقت در سطح استان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۲۲ درصدی داشته و نسبت کشف به وقوع در این حوزه ۶۲ درصد است.

مفخمی شهرستانی اظهار کرد: سرقت به عنف ۲ درصد، وقوع سرقت مسلحانه ۱۴ درصد، سرقت احشام ۳۷ درصد، نزاع و درگیری دسته جمعی ۳۵ درصد و نزاع و درگیری فردی ۶ درصد کاهش داشته است‌.

وی با اشاره به کشف مواد مخدر در سطح استان اضافه کرد: کشف مواد مخدر در مدت زمان مذکور ۲۷ درصد افزایش داشته است، همچنین علیرغم محدودیت های کرونایی دستگیری معتادین ۲۱ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با بیان اینکه دستگیری قاچاقچیان در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد افزایش ثبت شده خاطر نشان کرد : شرارت اعم از زورگیری، باج گیری و چاقوکشی در سطح استان ۳۳ درصد کاهش، قتل ۲۵ درصد کاهش، جرائم جعل ۲۶ درصد افزایش و وقوع کلاهبرداری ۱۹ درصد افزایش داشته است.

مفخمی شهرستانی ادامه داد: با توجه به اینکه استان مرکزی در کریدور حمل و نقل کشور قرار گرفته است، ۷۲۲ میلیارد ریال کالای قاچاق در سطح استان کشف شده که افزایش ۷۹ درصدی ارزش ریالی و افزایش ۱۳ درصدی پرونده های تشکیل شده، افزایش ۸۱ درصدی خودروهای توقیفی کالای قاچاق و افزایش ۲۳ درصدی متهمین دستگیر شده در این حوزه را در مدت زمان یاد شده شاهد بوده ایم.

فرمانده انتظامی استا مرکزی، بابیان اینکه جرائم سایبری در این مدت ۱۶ درصد افزایش و کشف این جرائم افزایش ۹ درصدی را داشته است، افزود: شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ تلفن مرکز فوریت‌های سایبری استان است که شهروندان می‌توانند برای کسب مشاوره و پیگیری در خصوص کلاهبرداری‌های سایبری با این شماره تماس بگیرند، در این مدت در استان از طریق این شماره سه هزار مشاوره رایگان ارائه شده است.

مفخمی شهرستانی، مجموع، میزان متوفیان در سطح استان مرکزی با ۵ درصد کاهش اعلام کردو افزود: میزان متوفیان درون شهری در این مدت ۱۹ درصد و متوفیان برون شهری ۲ درصد کاهش داشته است.
فرمانده انتظامی استان مرکزی در پایان به مورد تماس های گرفته شده با ۱۱۰ و افزایش ۴ درصدی این تماس ها اشاره کرد وگفت: ۸۱ درصد از ماموریت های عملیاتی به دنبال تماس های گرقته شده منتج به موفقیت شده و در این مدت ۱۵هزار و ۹۳۷ تماس با شماره ۱۹۷ صورت گرفته است.

برچسب‌ها: