مرمت بنای تاریخی امامزاده فضل بن سلیمان در ساوه پایان یافت

مرمت بنای تاریخی امامزاده فضل بن سلیمان در ساوه پایان یافت
مهر 17, 1400
450 بازدید

  اراک– رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ساوه گفت: بنای تاریخی امامزاده فضل بن سلیمان از ابنیه های دوره سلجوقی به شمار می رود، و کار مرمت آن پایان یافت. به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم براه به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، […]

 

اراک– رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ساوه گفت: بنای تاریخی امامزاده فضل بن سلیمان از ابنیه های دوره سلجوقی به شمار می رود، و کار مرمت آن پایان یافت.

به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم براه به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، رضا ایاز با اشاره به اینکه بنای تاریخی امامزاده فضل بن سلیمان به صورت برج مقبره در شهر آه واقع شده است، اظهار کرد: این بقعه شماره ۱۳۰۷ در تاریخ بیست و دوم آذر ماه ۱۳۵۵ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

وی افزود: عملیات اجرایی انجام شده با مشارکت خیرین شامل، مرمت نازک‌کاری بدنه داخلی بقعه و ایوان ورودی، مرمت کف و جرزهای ایوان ورودی و ازاره، تعویض درب، اجرای آجر فرش پیرامون، بندکشی و تعویض آجر بدنه خارجی و گنبد در بخشهای مورد نیاز، اجرای کامل پوشش عایق نانو در سرتاسر گنبد و بدنه‌های خارجی بنا و جلوگیری از نفوذ نم و رطوبت بوده است.

ایاز با تاکید بر اینکه مرمت امامزاده فصل بن سیلمان آوه سه ماه به طول انجامید، گفت: برای مرمت این بنای تاریخی که با مشارکت خیرین انجام شد افزون بر ۲ میلیارد ریال هزینه شد و نظارت بر عملیات اجرایی و مصالح به کار برده شده با همکاری اداره میراث فرهنگی شهرستان ساوه انجام شد.