تفرش در کنترل و مقابله با بیماری کرونا پیشرو است

تفرش در کنترل و مقابله با بیماری کرونا پیشرو است
مهر 19, 1400
483 بازدید

  اراک– رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: شهرستان تفرش در کنترل و مقابله با بیماری کرونا عملکرد خوبی از خود نشان داده، و در کنترل بیماری موفق است. به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم به راه سید محمد جمالیان در حاشیه جلسه هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی اراک در تفرش، با اشاره به اینکه […]

 

اراک– رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: شهرستان تفرش در کنترل و مقابله با بیماری کرونا عملکرد خوبی از خود نشان داده، و در کنترل بیماری موفق است.

به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم به راه سید محمد جمالیان در حاشیه جلسه هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی اراک در تفرش، با اشاره به اینکه شاهد رشد قابل قبول شاخص‌های بهداشتی و درمانی در شهرستان تفرش هستیم افزود: خوشبختانه در شهرستان تفرش، تمامی شاخص های بهداشتی و درمانی رشد قابل قبولی داشته و رضایتمندی بسیار خوبی در بین مردم مشاهده می شود.

وی اظهار کرد: در زمینه ی واکسیناسیون به خصوص واکسیناسیون دانش آموزی (۱۲ تا ۱۸ ) سال، شهرستان تفرش جزء پیشرو ترین شهرستان ها می باشد.

جمالیان بیان داشت: ۶۵ درصد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال تفرشی تا کنون دز نخست و بالای ۹۰ درصد سنین بالای ۱۸ سال واکسن خود را دریافت کرده اند که آمار بسیار خوب و قابل قبولی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک، ضمن تشکر از دکتر زیلابی خاطر نشان کرد : در مجموع از عملکرد اخیر مدیر و تیم شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفرش تشکر کرده و در ادامه ی راه برای این تیم آرزوی موفقیت می کنم.

وی گفت : شهرستان تفرش در کنترل و مقابله با بیماری کرونا نیز عملکرد خوبی از خود نشان داده اند و توانسته اند با همکاری خوب سایر ارگان ها نظیر، فرمانداری، سپاه و بسیج، هلال احمر، آموزش و پرورش و … تا کنون بر این بیماری غلبه کرده و طرح واکسیناسیون و ایمنی سازی را عملیاتی کنند.

جمالیان یادآور شد : در بحث اورژانس پیش بیمارستانی، با راه اندازی دو پایگاه شهراب و جفتان و همچنین آغاز به کار بخش دیالیز خیرساز در ماه آینده امیدواریم خدمات با کیفیت تری به مردم منطقه ارائه کنیم.

وی همچنین به کمبود برخی تخصص ها در شهرستان اشاره کرد و گفت : متاسفانه در برخی تخصص ها، همچون متخصصین داخلی، رادیولوژی، زنان و جراحی وجود دارد که تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا با تجهیز بیمارستان این شهرستان این خلاء را نیز تکمیل کنیم.

جمالیان، همچنین از راه اندازی دستگاه اکسیژن ساز در آینده ای نزدیک و تلاش برای خرید و نصب دستگاه سی تی اسکن در شهرستان تفرش را نوید داد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه میزان موارد فوت ناشی از کرونا در موج های چهارم ( ۳۰ بیمار) و موج پنجم(۳ مورد)را بررسی کرده و این کاهش چشمگیر در مرگ و میر در موج پنجم که ویروسی به مرتب خطرناک تر را ناشی از تلاش و همت تمام همکاران شبکه بهداشت و درمان تفرش دانست.

وی در پایان شهرستان تفرش را خطه ی عالم پرور و مهد فرهنگ و ادب برشمرد و گفت : برای ارتقاء کیفیت خدمات ارائه شده در زمینه ی بهداشت و درمان تلاش خواهیم کرد و سعی می کنیم زمینه را برای خدمت رسانی در خور مردم این منطقه فراهم کنیم.

برچسب‌ها: