فاجعه شیپور زن/گردنبار شدن ایرادات

فاجعه شیپور زن/گردنبار شدن ایرادات
شهریور 19, 1403
104 بازدید

فاجعه شیپور زن/گردنبار شدن ایرادات یادداشت: صلاح‌الدین خلج‌اسدی زمانی که پزشکیان بعنوان کاندید ریاست جمهوری سعی می‌کرد تا روی ارای خاکستری تاثیر بگذارد ، مخالفان با چند اسم رمز سعی می‌کردند گره‌هایی را در ذهن مخاطب ایجاد کنند تا اگر بازی انتخابات را باختند در مراحل بعد بتوانند اعتماد عمومی را نشانه بروند. این اسم […]

فاجعه شیپور زن/گردنبار شدن ایرادات

یادداشت: صلاح‌الدین خلج‌اسدی

زمانی که پزشکیان بعنوان کاندید ریاست جمهوری سعی می‌کرد تا روی ارای خاکستری تاثیر بگذارد ، مخالفان با چند اسم رمز سعی می‌کردند گره‌هایی را در ذهن مخاطب ایجاد کنند تا اگر بازی انتخابات را باختند در مراحل بعد بتوانند اعتماد عمومی را نشانه بروند.

این اسم رمز ها چه بود؟

_بی اختیاری در انتخاب کابینه

_گران شدن بنزین

_دولت پیر‌مرد‌ها

 

متاسفانه در گام اول که انتخاب کابینه بود پزشکیان و جریان های سیاسی حامی دچار وادادگی شدند و عملاً کابینه‌ای اشتراکی و یا اجاره‌ای را به مجلسی راهی کردند که اکثریتش حامی رقیب انتخاباتش بود و جالب تر انکه با ذوق عنوان شد که تمام وزرای رای اعتماد گرفتند!

 

عدم استعفا ریاست قوای مقننه و قضاییه برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری چه افت‌هایی به دنبال دارد و ایا این تفسیر از قانون با اصول قانون اساسی مقایر است یا خیر بحثی هست که باید با دکترین حقوق مطرح و در مجالی دیگر مفصل به ان پرداخته شود.

 

گرانی بنزین اتفاق غریب الوقوع دیگریست که همچون مسئله ناترازی برق و گاز و … به گونه‌ای مطرح و مقایسه می‌شود که اصلا منطقی ندارد؛ اما در برنامه هست و به احتمال زیاد به زودی توسط دولت پزشکیان اجرایی می‌گردد.

 

اما دولت پیر‌مردها اسم رمز دیگری بود که بخاطر سن بالای کابینه و افراد حامی به دولت پزشکیان نسبت داده شد ما در حال حاضر خیلی به این موضوع هم نمی‌پردازیم ولی داغ‌ترین موضوع حال استان مرکزی انتخاب استاندار است.

طبق توافق جبهه اصلاحات، ستاد دکتر پزشکیان و نمایندگان مجلس ! مقرر شده که استاندار مرکزی طبق روندی از اسامی این دو گروه و با انتخاب نهایی نمایندگان برگزیده شود!

فارغ از ایرادات بسیار این روند امروز اسامی کاندیداهای این دو گروه را که می‌بینیم به زور می‌توان درونش ۴ غیر بازنشسته پیدا کرد و روسای ستاد هم خود کاندید استانداری شده اند اما سوال اصلی اینجاست که چرا برای تمام پست‌های انتخابی و انتصابی از شهرداری تا استانداری تا مجلس و شورای شهر گزینه‌های ما فقط شما هستید ؟

چرا هیچوقت در زمانی که نماینده مجلس شدید ،مدیر شدید و در شورا و مشاور و …بودید، نتوانستید حتی به اندازه انگشتان یک دست از جوانانی بهره ببرید تا امروز گزینه استانداری شما باشند؟

تا کی قرار است، همان همیشگی ها برای هر پستی کاندید باشند؟

عدم توانایی درنیرو سازی شما امروز تنها عاملیست که باعث شده خودتان کاندید استانداری باشید و چرا باید به شما اعتماد کرد وقتی جواب خود را قبلاً پس داده‌اید و نتیجه کارهای گذشته شما این بوده که امروز به ندرت گزینه استانداری غیربازنشسته داریم.

و جواب این سوالات بلند‌ترین صدای شیپوریست که درگوش وجدان شما نواخته خواهد شد اگر بخواهید لحظه‌ای تفکر کنید.

امیدوار بودیم گزینه‌های انتخابی ستاد دکترپزشکیان و ستاد اصلاحات برای استانداری مرکزی غیر بازنشستگان باشند تا بجای پیشینه این افراد بتوانیم در مورد افکار ، برنامه‌ها و قابلیت‌هایشان بیشتر صحبت کنیم.

اما امروز با ایجاد روندی اشتباه(۳ گزینه ستاد پزشکیان معرفی می‌کند، ۳ گزینه ستاد اصلاحات و در نهایت شورای راهبردی ۳ گزینه را به مجمع نمایندگان اعلام که انها استاندار را مشخص خواهند کرد) که نشان از وادادگی سیاسی دارد به روندی بر می‌خوریم که خروجی ان نه بر اساس شعار‌هاست نه بر اساس فکر اصلاح طلبانه ، سکوت مرگبار بدنه اصلاحات و بزرگانی که به جای بزرگی نقش کاندیدای پوششی پیدا کرده‌اند به زودی ته مانده اعتماد اجتماعی را از بین خواهد برد.