فعالیت ۱۴۰۰۰ ورزشکار بیمه شده در ورزش سوارکاری کشور/ روند فعالیت هیأت سوارکاری مرکزی رضایت بخش نیست

فعالیت ۱۴۰۰۰ ورزشکار بیمه شده در ورزش سوارکاری کشور/ روند فعالیت هیأت سوارکاری مرکزی رضایت بخش نیست
مهر 22, 1400
178 بازدید

فعالیت ۱۴۰۰۰ ورزشکار بیمه شده در ورزش سوارکاری کشور/ روند فعالیت هیأت سوارکاری مرکزی رضایت بخش نیست اراک– رئیس فدراسیون سوارکاری گفت: بالغ بر ۱۴ هزار و ۸۰۶ ورزشکار بیمه‌شده رسمی در ورزش سوارکاری کشور فعالیت دارند، که سهم استان مرکزی از این رقم ۲۰۶ ورزشکار است که زیبنده این استان نیست. به گزارش خبرنگار […]

فعالیت ۱۴۰۰۰ ورزشکار بیمه شده در ورزش سوارکاری کشور/ روند فعالیت هیأت سوارکاری مرکزی رضایت بخش نیست

اراک– رئیس فدراسیون سوارکاری گفت: بالغ بر ۱۴ هزار و ۸۰۶ ورزشکار بیمه‌شده رسمی در ورزش سوارکاری کشور فعالیت دارند، که سهم استان مرکزی از این رقم ۲۰۶ ورزشکار است که زیبنده این استان نیست.

به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم براه، مسعود خلیلی در مجمع انتخاباتی رئیس هیأت سوارکاری استان مرکزی اظهار کرد: بیش از ۵۳۸ باشگاه سوارکاری مجوز دار در کشور فعالیت می‌کنند. البته بخشی هم بدون مجوز که برای دریافت مجوز با مشکلات منابع طبیعی و محیط زیستی روبرو هستند.

وی اظهار کرد: در ۳۰ استان کشور به جزء استان سیستان و بلوچستان هیأت ها فعال هستند. یعنی هیات دارند. در این استان نیز سه باشگاه در شرف احداث می‌باشد.

وی افزود: بالغ بر ۱۴ هزار و ۸۰۶نفر ورزشکار بیمار شده در ورزش سوارکاری در ایران فعالیت دارند که سهم استان مرکزی از این ۱۴ هزار۸۰۶ ورزشکار بیمه شده، ۲۰۶ نفر است که این زیبنده این استان با این همه ظرفیت و جوانان مستعد نیست.

خلیلی دامه داد: در رتبه بندی هم، متاسفانه استان مرکزی در بین ۳۰ استان که دارای هیأت سوارکاری هستند؛ براساس رتبه بندی سال گذشته در رده بیست و ششم قرار داد.

وی بابیان اینکه این آمار و ارقام را ارائه می دهم تا بدانید ورزش سوارکاری استان مرکزی چه شرایط نامطلوب دارد، افزود: این استان از هر نظراز شرایط خوب در ورزش و برخوردار است. اما واقعیت این است که تاکنون حرکتی از سوی هیأت سوارکاری که مد نظر فدراسیون سوارکاری است، اجابت نشده است.

رئیس فدراسیون سوار کاری افزود: امیدواریم رئیس جدید هیأت، پیگیری ارتقای این ورزش را باجدیت در استان با استفاده از ظرفیت ها وپتانسیل ها موجود که کم هم نیستند دنبال کند.

خلیلی خاطرنشان کرد: هیأت سوارکاری استان مرکزی در هیچ یک آتیم‌های مورد نظر فدراسیون، شامل برگزاری مسابقات، برپایی کلاس‌های آموزشی، جذب ورزشکار سوارکار، افزایش باشگاه های سوارکاری، شناسایی استعدادها و… قدمی برنداشته و هیچ کار نشده است. و در این زمینه ها نسبت به شرایط و ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در استان بسیار عقب است.
وی ادامه داد: از نظر فدراسیون سوارکاری توجه به آموزش از اهمیت ویژه برخوردار است. و آموزش می تواند زمینه‌ساز تمام تحولات توسعه باشد.

وی بیان داشت: لازم است رئیس جدید هیأت سوارکاری با بررسی های لازم، همدلی و همفکری وبه کارگیری ایده های خلاق و نیروهای مستعد و جوانان چه بانوان وچه آقایان وتعامل با اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی، ورزش سوارکاری را از شرایط نامطلوب کنونی بیرون بیاورد. تا در آینده شاهد تحول این ورزش در یک استان صنعتی باشیم.

گفتنی است درپایان؛ رای گیری برای انتخاب رئیس جدید هیئت سوارکاری استان مرکزی انجام شد که فرجی باکسب ۱۴ رای به عنوان رئیس جدید هیأت سوارکاری استان مرکزی برای چهار سال انتخاب شد.

برچسب‌ها: