افزایش مرگ و میر بر اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن در مرکزی

افزایش مرگ و میر بر اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن در مرکزی
آبان 14, 1400
444 بازدید

رئیس دانشگاه پزشکی علوم پزشکی استان مرکزی هشدار داد: افزایش مرگ و میر بر اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن در مرکزی اراک– رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: میزان مرگ و میر با گاز مونوکسید کربن در استان مرکزی افزایش یافته، و هنگام راه‌اندازی وسایل گرمایشی حتماً به استاندارد بودن دودکش ها توجه کنید. […]

رئیس دانشگاه پزشکی علوم پزشکی استان مرکزی هشدار داد:
افزایش مرگ و میر بر اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن در مرکزی

اراک– رئیس دانشگاه علوم پزشکی
استان مرکزی گفت: میزان مرگ و میر با گاز مونوکسید کربن در استان مرکزی افزایش یافته، و هنگام راه‌اندازی وسایل گرمایشی حتماً به استاندارد بودن دودکش ها توجه کنید.

به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم براه، سید محمد جمالیان اظهار کرد: با توجه به آغاز فصل سرما و افزایش میزان استفاده از وسایل گرمایشی، یکی از خطرهای که خانواده‌ها را تهدید می‌کند مسمومیت گاز مونواکسید کربن است.

وی با بیان اینکه متاسفانه میزان مرگ و میر با این گاز در استان مرکزی افزایش یافته است، افزود: در سال ۹۸ حدود ۲۰ مورد مرگ ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن ثبت شده است، که در سال گذشته این رقم به ۳۸ مورد افزایش یافته و در کل کشور ۹۲۸ نفر در سال گذشته به خاطر مسمومیت با این گاز جان خود را از دست دادنده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: استان مرکزی جزو استان‌های بوده است که میزان مرگ و میر با گاز مونوکسید کربن در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ افزایش یافته است.

جمالیان ادامه داد: مسمومیت با مونوکسیدکربن هیچ گونه علایم تحریکی ندارد و به صورت ناگهانی فرد دچار خواب آلودگی و کاهش سطح هوشیاری می‌شود و اگر اقدامات پیشگیرانه لازم صورت نگیرد مشکلات جبران ناپذیری را به بار خواهد آورد.

وی تصریح کرد: مردم به علایم خواب الودگی بخصوص در حمام حساس باشند و اگر علایم خواب آلودگی را در خود مشاهده کردند، پنجره‌ها را باز و سیستم گرمایش را خاموش کنند و با توجه به علایم هشدار دهنده از مرگ خاموش عزیزانمان توسط این گاز جلوگیری کنیم.