روزهاي خوش «عالي» مينيوم

روزهاي خوش «عالي» مينيوم
آبان 15, 1400
443 بازدید

چشم به راه در گفتگوي اختصاصي با رسول خطيبي؛ روزهاي خوش «عالي» مينيوم پيشنهاد ساخت کمپ تمريني مجهز براي باشگاه را داده ايم که با استقبال هيئت مديره روبرو شد تیم فوتبال آلومینیوم در هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر موفق شد همانند فصل گذشته تیم پرسپولیس رو شکست دهد. نکته حائز اهمیت در مورد این […]

چشم به راه در گفتگوي اختصاصي با رسول خطيبي؛
روزهاي خوش «عالي» مينيوم
پيشنهاد ساخت کمپ تمريني مجهز براي باشگاه را داده ايم که با استقبال هيئت مديره روبرو شد

تیم فوتبال آلومینیوم در هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر موفق شد همانند فصل گذشته تیم پرسپولیس رو شکست دهد. نکته حائز اهمیت در مورد این بازی، شکست پرسپولیس پس از ۲۸۰ روز بود‌؛ شکستی که خطیبی را به تنها مربی ایرانی تبدیل کرد که طی دو فصل اخیر، دوبار پرسپولیس را شکست داده است، به همین منظور چشم به راه به دیدار رسول خطیبی، مرد بزرگ و با تکنیک فوتبال ایران رفته که گزارش آن به شرح ذیل می باشد.
چشم به راه: بسیاری معتقدند که کار کردن در فوتبال ایران به خاطر صندلی داغ نیمکت‌ها یک چالش است، تا چه اندازه به این جمله اعتقاد دارید؟
رسول خطیبی: به نظر من مربیگری در هر رشته‌ای یک چالش است و این چالش‌ها در همه رشته‌ها وجود دارد و مختص به فوتبال نیست اما بدلیل جامعه‌پذیری بودن و اقبال عمومی بالا، بیشتر در معرض عموم قرار دارد.
با احترام به تمامی تیم‌های لیگ برتر، باید عرض کنم که لیگ امسال می‌تواند لیگ جذابی باشد چرا که به جز دو تیم که بدلیل برخی مشکلات مدیریتی و مالی، دیرتر از بقیه تیم‌ها شروع کردند، بقیه تیم‌ها می‌توانند نه تنها به کسب سهمیه بلکه حتی به قهرمانی فکر کنند، چرا که هر تیمی می‌تواند به عنوان پدیده لیگ معرفی شود یا در قالب یک مدعی ظاهر شود.
چشم به راه: شما در خارج از کشور نیز فوتبال بازی کرده اید، تفاوت فوتبال ایران با خارج از ایران را چگونه مشاهده می کنید و به نظرشما آیا می توانیم برای رقبا در آسیا چالش بزرگی باشیم؟
رسول خطیبی: فکر می کنم تفاوت‌ ما با باشگاه‌های بزرگ را می‌توان در دو مقوله مهم دسته بندی کرد.
الف) ساختار: چرا که ساختار ورزش ما بسیار ضعیف و معیوب است، به عنوان مثال همین عدم صدور مجوز حرفه‌ای برای باشگاه‌های ما نشأت گرفته از ساختار معیوب فوتبال ماست.
ب) مدیریت: به نظرم مدیریت ورزش ما بسیار آماتور است و مدیریت فوتبال ما یک مدیریت هزینه است و با عدم برنامه‌ریزی دقیق و بلندمدت، عملا مدیریت صحیحی بر فوتبال کشور حاکم نیست.
چشم به راه: شما در باشگاه های بزرگی مثل سپاهان بازی کرده اید، باشگاهی که کارخانه بازیکن سازی عظیمی نیز هست، به نظر شما آیا استان مرکزی پتانسیل رسیدن به این جایگاه را دارد و اگر ندارد باید چه زیرساخت هایی را برای رسیدن به این مرحله آماده کند؟
رسول خطیبی: قطعا سپاهان، یکی از باشگاه‌های پیشرو در امر بازیکن سازی است و ما هم با نگاهی به آینده، پیشنهاد ساخت کمپ تمرینی مجهز برای باشگاه را داده ایم که با استقبال هیئت مدیره روبرو شد و قرار شد با ایجاد کمپ فوتبال و بهبود زیرساختِ به روز، در جهت ایجاد یک آکادمی مدرن، اقدامات لازم انجام بگیرد تا شاهد کشف و رشد استعدادهای ورزش فوتبال در سطح استان و کشور باشیم.
چشم به راه: چه عواملی باید دست به دست هم دهد تا نتایج خیره کننده فصل قبل آلومینیوم در دوران سرمربیگری شما در لیگ برتر باز هم تکرار شود؟
رسول خطیبی: به اعتقاد من، مهمترین دلیل پیشرفت و موفقیت هر مجموعه‌ای، بر پایه و اساس صفا و صمیمیت و یکدلی تمام عوامل اجرایی است و تمام تلاشم را برای برقراری این همدلی انجام خواهم دادم. معتقدم با همدلی و اتحاد می‌توانیم روزهای خوش نیم فصل اول لیگ گذشته را تکرار کنیم و با حمایت هواداران، آلومینیوم را به جایگاه مناسبی در جدول برسانیم.