برگزاری دومین جشنواره انار محلات در روستای خورهه

برگزاری دومین جشنواره انار محلات در روستای خورهه
آبان 19, 1400
621 بازدید

رئیس میراث فرهنگی محلات خبر داد؛ برگزاری دومین جشنواره انار محلات در روستای خورهه اراک– رئیس اداره میراث فرهنگی؛ گردشگری و صنایع دستی شهرستان محلات از برگزاری دومین جشنواره انار روستای خورهه از بیستم ماه جاری (فردا) به مدت ۲ روز در این روستا خبر داد. به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم براه به نقل […]

رئیس میراث فرهنگی محلات خبر داد؛

برگزاری دومین جشنواره انار محلات در روستای خورهه

اراک– رئیس اداره میراث فرهنگی؛ گردشگری و صنایع دستی شهرستان محلات از برگزاری دومین جشنواره انار روستای خورهه از بیستم ماه جاری (فردا) به مدت ۲ روز در این روستا خبر داد.
به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم براه به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی؛ صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی مهدی لعل بار با اشاره به اینکه این جشنواره در نزدیکی ستون های تاریخی خورهه در روستای خورهه به صورت رسمی از بیستم ماه جاری (فردا) با حضور مسئولان استانی برگزار می‌شود؛ اظهار کرد: برنامه امسال با توسعه جشنواره با الگوگیری از کارهای موفق کشور برنامه‌ریزی شده است.
وی خاطر نشان کرد: مراسم افتتاحیه این جشنواره به صورت رسمی ساعت ۹ صبح روز ۲۰ آبانماه با حضور مسئولان استان برگزار می‌شود.

لعل بار با اشاره به به برگزاری موفق اولین جشنواره انار خورهه در اسال گذشته افزود: برنامه امسال هم توسعه جشنواره با الگوگیری ازکارهای موفق کشوری برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: این جشنواره فقط برگزاری یک رویداد برای عرضه محصولات نیست بلکه در کنار آن دیگر جشنواره‌های فرهنگی، هنری و کارگاه‌هایی برای کودکان و همچنین تورهای گردشگری نیز پیش‌بینی شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات گفت: .۲۰۰ هکتار زمین سطح زیرکشت انار خورهه است و متوسط برداشت ۲۰۰ تن برداشت انار است که پس از برداشت به دیگر استان ها عرضه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سالانه رویدادهای مختلف فرهنگی در این شهرستان برگزار می‌شود که برگزاری جشنواره‌های گل محلات و جشنواره انار خورهه از جمله مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی و هنری این شهرستان است گفت: در حاشیه برگزاری این جشنواره، ستون های تاریخی خورهه، مجموعه بوم گردی خورزن معرفی می‌شود تا با توسعه گردشگری موجب رونق و آبادانی هر چه بیشتر این روستا شود.

لعل بار افزود: در تلاشیم جشن انار و انارچینی با محوریت خورهه شهرستان محلات به عنوان یکی از رویدادهای گردشگری استان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت شود.