خسارت ۳۰۰۰ میلیارد ریالی حوزه گردشگری استان مرکزی با شیوع کرونا

خسارت ۳۰۰۰ میلیارد ریالی حوزه گردشگری استان مرکزی با شیوع کرونا
آبان 20, 1400
502 بازدید

معاون گردشگری استان مرکزی: خسارت ۳۰۰۰ میلیارد ریالی حوزه گردشگری استان مرکزی با شیوع کرونا اراک– معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی؛ گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: شیوع کرونا در دو سال گذشته بالغ بر ۳۰۰۰ میلیارد ریال به حوزه گردشگری استان مرکزی خسارت وارد کرده است. سیدحسن حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار […]

معاون گردشگری استان مرکزی:
خسارت ۳۰۰۰ میلیارد ریالی حوزه گردشگری استان مرکزی با شیوع کرونا

اراک– معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی؛ گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: شیوع کرونا در دو سال گذشته بالغ بر ۳۰۰۰ میلیارد ریال به حوزه گردشگری استان مرکزی خسارت وارد کرده است.
سیدحسن حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار سایت خبری چشم براه؛ با بیان اینکه از شیوع بیماری کرونا در کشور بالغ بر ۳۰۰۰ میلیارد ریال در حوزه گردشگری استان مرکزی خسارت وارد شده است؛ از آمادگی میزبانی ۱۵۰ واحد تأسیساتی گردشگری این استان از مسافران و گردشگران خبرداد.
وی افزود: ۱۵۰ واحد تاسیسات گردشگری استان با کاهش محدودیت‌های سفر در دوران کرونا آماده میزبانی از مسافران و گردشگران هستند.
وی گفت: تمامی تاسیسات گردشگری استان شامل هتل، مهمانپذیر، سفرخانه سنتی، رستوران های بین‌راهی، اقامتگاه، بوم گردی و خانه مسافرهای استان مرکزی آماده میزبانی از مسافران و گردشگران با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی هستند.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی اظهار داشت: پیش از بازگشایی تاسیسات گردشگری بازدیدهای تخصصی و مشترک در استان انجام شده که با مشارکت بهداشت، اداره راه و شهرسازی، میراث فرهنگی، نیروی انتظامی در رستوران‌های بین راهی و احدهای اقامتی همراه بوده است.

حسینی خاطرنشان کرد: بازدید کارشناسی از سفره خانه‌های سنتی، اقامتگاه‌ها ، اماکن تفریحی گردشگری، هتل، رستوران‌های بین راهی انجام شده و آمادگی لازم با رویکرد رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای خدمات‌رسانی به مسافران و گردشگران وجود دارد.

وی افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف از رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی با شماره ۰۹۶۲۹ و یا ۰۸۶۳۳۱۲۱۹۰۶ تماس برقرار و گزارش تخلف را اعلام کنند.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی در ادامه افزود: طبق قانون هر واحد گردشگری که دستوالعمل‌های بهداشتی در واحدهای اقامتی را رعایت نکند در نوبت اول تذکر، سپس اخطار، تعلیق و در نهایت مهر و موم می‌شود.

به گفته معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی؛ گردشگری و صنایع دستی؛ شیوع کرونا سبب شد تا ۳ هزار میلیارد ریال به حوزه گردشگری این استان طی ۲ سال گذشته خسارت وارد شود.