المپیاد استعدادهای برتر در ۴۷ رشته به میزبانی ۱۰ استان و حضور ۱۵ هزار ورزشکار برگزار می شود/اراک میزبان رشته بوکس

المپیاد استعدادهای برتر در ۴۷ رشته به میزبانی ۱۰ استان و حضور ۱۵ هزار ورزشکار برگزار می شود/اراک میزبان رشته بوکس
آذر 1, 1400
521 بازدید

نماینده وزارت ورزش و جوانان: المپیاد استعدادهای برتر در ۴۷ رشته به میزبانی ۱۰ استان و حضور ۱۵ هزار ورزشکار برگزار می شود/اراک میزبان رشته بوکس اراک– نماینده وزارت ورزش و جوانان گفت: سومین دوره المپیاد استعدادهای برتر سال جاری در ۴۷ رشته ورزشی به میزبانی ۱۰ استان کشور نیمه دوم بهمن امسال برگزار می […]

نماینده وزارت ورزش و جوانان:
المپیاد استعدادهای برتر در ۴۷ رشته به میزبانی ۱۰ استان و حضور ۱۵ هزار ورزشکار برگزار می شود/اراک میزبان رشته بوکس

اراک– نماینده وزارت ورزش و جوانان گفت: سومین دوره المپیاد استعدادهای برتر سال جاری در ۴۷ رشته ورزشی به میزبانی ۱۰ استان کشور نیمه دوم بهمن امسال برگزار می شود؛ و اراک نیز میزبان بوکس است

علی رحمانیون که برای بررسی و بازدید شرایط و امکانات و زیرساخت های استان مرکزی (اراک) برای میزبانی رقابت های المپیاد استعداد های برتر بوکس به اراک سفر کرده بود؛ در گفتگو با خبرنگار سایت خبری چشم براه؛ اظهار کرد؛سومین دوره المپیاد استعدادهای برتر دختران و پسران در رده های سنی ۱۳ تا ۱۶ سال نیمه دوم بهمن ماه سال جاری در ۱۰ استان کشور پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در سومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ۲۴ فدراسیون در قالب ۴۷ رشته ورزشی در گیر هستند؛ افزود: برای برگزاری هرچه بهتر این رقابت‌ها نشست های تخصصی و کارشناسی با اهل فن برگزار؛ و در این رابطه نیز بودجه نویسی صورت گرفت.

رحمانیون با بیان اینکه دراین دوره سعی شده در سیاستگذاری رشته های المپیکی مورد نظر قرار بگیرد؛ اظهار کرد: بر همین اساس در دوره اول المپیاد استعدادهای برتر ۳۱ استان؛ در دور دوم ۱۹ استان میزبان بودند و در این دوره؛ یعنی سومین دوره ۱۰ استان (مازندران؛ تهران؛قم؛ مرکزی؛ فارس؛ بوشهر؛ هرمزگان؛ اصفهان؛ یزد و البرز) در ۴۷ رشته ورزشی درگیر هستند.

وی ادامه داد: در دوره اول که سال ۹۷ برگزار شد؛ ۲۴ هزار ورزشکار؛ در دومین دوره ۳۶ هزار ورزشکار برای شرکت در سامانه ملی ثبت نام کرده بودند. امسال با توجه به تقلیل رشته ها و شرایط کرونایی و دوری ورزشکاران از تمرینات پیش‌بینی می‌شود شاهد حضور ۱۴ الی ۱۵ هزار نفر ورزشکار باشیم.

نماینده وزارت ورزش و جوانان؛ هدف از برگزاری المپیاد استعدادهای برتر را نزدیک کردن اقوام عنوان کرد و گفت تا این نسل در آینده با حضور خود در کنار هم با یک شور و نشاط برای ارتقای ورزش کشور تلاش کنند و بتوانند کاروان قوی ورزشی المپیکی مهیا کنند. چرا که بسیاری از قهرمانان و مدال‌آوران که در صحنه‌های بین‌المللی؛ المپیکی و جهانی افتخار آفرینی می‌کنند از دل همین استعدادها بیرون می آیند و ظهور می کند.

شرایط اراک برای میزبانی مطلوب است

وی در مورد بازدید میدانی خود از امکانات در زمینه پذیرش میزبانی استان مرکزی؛( اراک) برای پیکارهای بوکس گفت؛ در بازدیدی که به عمل آمد همه شرایط و زیرساخت‌ها برای رقابت های المپیاد استعداد برتر بوکس در اراک مهیا است. این استان به ویژه اراک؛ حتی شرایط را برای برگزاری مسابقات بین المللی در خود دارد و رئیس هیأت بوکس این استان برای آماده سازی شرایط با حمایت اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی بسیار تلاش کردند و در بوکس هم خوب کار شده است و امیدواریم این دوره از مسابقات در اراک باشکوه و به یاد ماندنی برگزار شود. گرچه در دوره‌های گذشته میزبانی اراک این اتفاق افتاد.