استان مرکزی شایستگی قطب علم و فناوری کشور را دارد/ ظرفیت‌های مرکزی بیشتر از مشکلاتش است

استان مرکزی شایستگی قطب علم و فناوری کشور را دارد/ ظرفیت‌های مرکزی بیشتر از مشکلاتش است
آذر 15, 1400
385 بازدید

استاندار مرکزی درجمع دانشگاهیان مطرح کرد: استان مرکزی شایستگی قطب علم و فناوری کشور را دارد/ ظرفیت‌های مرکزی بیشتر از مشکلاتش است اراک– استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی ظرفیت بالای علمی و دانشگاهی دارد و زمانی ۱۰۰ هزار نفر دانشجو در استان تحصیل میکردند ولی امروز این تعداد بسیار کاهش یافته ،شایسته است قدر داشته‌ها […]

استاندار مرکزی درجمع دانشگاهیان مطرح کرد:

استان مرکزی شایستگی قطب علم و فناوری کشور را دارد/ ظرفیت‌های مرکزی بیشتر از مشکلاتش است

اراک– استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی ظرفیت بالای علمی و دانشگاهی دارد و زمانی ۱۰۰ هزار نفر دانشجو در استان تحصیل میکردند ولی امروز این تعداد بسیار کاهش یافته ،شایسته است قدر داشته‌ها را بدانیم و دوباره به قطب علم و فناوری کشور تبدیل شویم.

به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم براه، فرزاد مخلص الائمه در آیین روز دانشجو که در دانشگاه اراک برگزار شد، اظهار کرد: انتظار است دانشجویان ودانشگاهیان که قشر فرهیخته جامعه هستند، با آگاهی و تعهد مجموعه دولت را در امور همراهی کنند و در حل مسائل استان همکاری داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی تحقق مباحث مطرح شده با موانعی همراه است و انتظار می‌رود که دانشگاه و دانشجو با مسئله محوری در کنار دولت و بازوی دولت باشند و آنان را در پیشبرد برنامه‌ها یاری دهند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه دانشگاه‌ها مهد علم و ایده و انگیزه هستند و تاکنون این مراکز علمی نتوانسته‌اند نقش خود را در حل مسائل کشور به خوبی ایفا کنند، افزود: البته باید با بسترسازی در جایگاه قرار بگیرند، تا اثربخشی حضور آنان بر توسعه معنا پیدا کنند.

مخلص الائمه بیان کرد: از بدنه علمی استان مرکزی، انتظار است که پای کار باشند وبا ایده ها، نظریه های تخصصی و علمی و کارشناسی و اثربخش در موضوعات متنوع استان از جمله حل معضل آلایندگی نیروگاه شازند و… مشارکت کنند.

استاندار مرکزی ادامه داد: در این راستا تحقق مسئله مدیران جوانگرا و خوش‌فکر و نخبه اهمیت زیادی دارد. استان مرکزی ظرفیت بالای علمی و دانشگاهی دارد و ۱۰۰ هزار دانشجو در این استان تحصیل می کرده‌اند و شایسته است که با این داشته ها به قطب فناوری تبدیل شود.البته نباید فراموش کرد که، ظرفیت های این استان به مراتب بیشتر از مشکلاتش است.