آغوش مادر، بهترین مکان پرورش کودکان/ ۶۵۰ شبه خانواده در کشور فعال هستند

آغوش مادر، بهترین مکان پرورش کودکان/ ۶۵۰ شبه خانواده در کشور فعال هستند
آذر 22, 1400
408 بازدید

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی: آغوش مادر، بهترین مکان پرورش کودکان/ ۶۵۰ شبه خانواده در کشور فعال هستند   اراک– مدیرکل دفتر امور کودکان ونوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: بهترین مکان برای پرورش کودکان، آغوش گرم و آرام بخش خانواده سالم است. به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم براه، سعید بابایی در آیین […]

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی:

آغوش مادر، بهترین مکان پرورش کودکان/ ۶۵۰ شبه خانواده در کشور فعال هستند

 

اراک– مدیرکل دفتر امور کودکان ونوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: بهترین مکان برای پرورش کودکان، آغوش گرم و آرام بخش خانواده سالم است.

به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم براه، سعید بابایی در آیین راه‌اندازی شیر خوارگاه اراک و تجلیل از خیران و پرستاران بهزیستی استان مرکزی، با اشاره به اینکه در صورتی که والدین شرایط مناسب برای پرورش فرزند را نداشته باشند از ظرفیت بستگان است استفاده شود، اظهار کرد: البته خانواده های بدون فرزند با قبول فرزندخواندگی مسئولیت تربیت کودکان را بر عهده می گیرند. در غیر این صورت در نهایت کودکان در مراکز شبه خانواده نگهداری می شوند.

وی با بیان اینکه ۶۵۰ مرکز شبه خانواده در مناطق مختلف کشور مسئولیت نگهداری و پرورش کودکان بدون سرپرست را برعهده دارند، افزود: مراکز شبه خانواده از سوی شورای بهزیستی اداره می‌شوند.

بابایی اضافه کرد: البته کمک‌های افراد خیر و نیکوکار در یاری رسانی بهزیستی بسیار موثر و قابل توجه وچشمگیر است.