افزایش سهمیه دارو در استان مرکزی/ استان باکمبود داروهای بیماران خاص مواجه نیست

آذر 27, 1400
433 بازدید

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک خبر داد، افزایش سهمیه دارو در استان مرکزی/ استان باکمبود داروهای بیماران خاص مواجه نیست اراک–معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک از افزایش سهمیه دارو در استان مرکزی از ۱.۵ به ۲ درصد خبر داد. به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم به راه به نقل […]

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک خبر داد،

افزایش سهمیه دارو در استان مرکزی/ استان باکمبود داروهای بیماران خاص مواجه نیست

اراک–معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک از افزایش سهمیه دارو در استان مرکزی از ۱.۵ به ۲ درصد خبر داد.

به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم به راه به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی، عباس علیمرادیان با بیان اینکه این افزایش طی مکاتبات مستمر با سازمان غذا و داروی کشور صورت گرفته است، اظهار کرد: این اطمینان را به هم‌استانی‌ها می‌دهیم که از لحاظ کمبود دارو به خصوص داروهای بیماران خاص جای نگرانی وجود ندارد و با کمبود جدی در این زمینه مواجه نیستیم.

وی باشاره به اینکه با وجود سامانه تیتک کلیه داروهای سهمیه ای استان به شکل روزانه مورد رصد قرار می گیرند. افزود: تاکنون کمبود نگران کننده ای در استان وجود نداشته و داروها به عدالت در تمامی داروخانه ها با توجه به میزان سرانه مصرف استانی توزیع خواهد شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: طبق گزارش های واصله و به منظور بررسی موجودی داروهای سهمیه ای، خاص و شیمی درمانی، تیمی متشکل از کارشناسان و پرسنل این معاونت، تمامی داروخانه های سطح اراک و استان را به شکل روزانه مورد رصد قرار می دهند.

علیمرادیان اضافه کرد: طبق مکاتباتی که با پزشکان فعال در سطح استان صورت گرفته است، از آنان خواسته شده به منظور حمایت از تولید داخل و ادامه روند درمان بیماران و با توجه به کمبود برخی از داروهای برند خارجی تا حد امکان از داروهای مشابه ایرانی استفاده شود.

وی بیان داشت: هم استانی های عزیز برای رفع مشکل و کمبود احتمالی داروی مورد نیاز خود می توانند از ساعت ۸ صبح الی ۱۵ بعداز ظهر با شماره رایگان ۱۹۰ و در صورتیکه قادر به تماس با سامانه ۱۹۰ نشوند می توانند در ساعات عصر از ساعات ۱۶ الی ۲۰ به شماره ۰۹۱۸۸۹۳۹۳۹۵ تماس بگیرند و از داروخانه های دارای سهمیه مطلع گردند.