خرید و فروش مکمل ها و تجویز دارو در باشگاه های ورزشی غیرقانونی است برخورد شود

آذر 29, 1400
504 بازدید

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی: خرید و فروش مکمل ها و تجویز دارو در باشگاه های ورزشی غیرقانونی است برخورد شود   اراک– معاون سیاسی؛ امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: برخی از واحدهای عطاری استان مرکزی فعالیت های غیر قانونی انجام میدهند و شماری از باشگاه های ورزشی ضمن تجویز دارو نسبت […]

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی:

خرید و فروش مکمل ها و تجویز دارو در باشگاه های ورزشی غیرقانونی است
برخورد شود

 

اراک– معاون سیاسی؛ امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: برخی از واحدهای عطاری استان مرکزی فعالیت های غیر قانونی انجام میدهند و شماری از باشگاه های ورزشی ضمن تجویز دارو نسبت به فروش مکمل ها در باشگاه ها اقدام می کنند که خلاف قانون است.

به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم براه؛ بهروز اکرمی در نشست کارگروه تخصصی؛ امور اجتماعی؛ فرهنگی و سلامت زنان و خانواده استان مرکزی در اراک با اشاره به اینکه این روند در عطاری ها و باشگاه ها سلاامت افراد و جامعه را به خطر می‌اندازند؛ اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل ورزش و جوانان استان موظف هستند در یک نشست مشترک تخصصی و تصمیم گیری قاطع با خاطیان قاطعانه برخورد کنند.

وی افزود: بر اساس قانون عطاری ها فقط مجاز به فروش عرقیجات با پروانه معتبر و گیاهان خشک هستند. اما به فروش داروهای غیرمجاز می پردازند.

اکرمی خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی و سازمان صمت نسبت به رسیدگی به این وضع، وظیفه قانونی دارند و باید با متخلفین برخورد قانونی صورت گیرد. زیرا بی‌توجه ای به این گونه مسائل صدمات جبران ناپذیر برای جامعه به همراه دارند.

معاون سیاسی؛ امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی در بخش دیگر سخنان خود در مورد فعالیت غیر قانونی برخی از باشگاه ها در خصوص نگهداری و خرید و فروش مکمل ها؛ گفت: مدیران ومربیان اینگونه باشگاه‌ها علاوه بر تجویز دارو و مکمل از سوی مربیان ورزشی که برخی از آنها تخصیلات سطح پایین دارند؛ برنامه غذایی و ورزشی نیز در باشگاه های ورزشی به ورزشکاران ارائه می شود. که این روند سلامت جا معه را به مخاطره می‌اندازد. در این خصوص اداره کل ورزش و جوانان بایستی اقدامات جدی به عمل بیاورد و با متخلفین برخورد جدی و قانونی شود.