مرمت نمای مسجد جامع تاریخی روستای راوه دلیجان پایان یافت

مرمت نمای مسجد جامع تاریخی روستای راوه دلیجان پایان یافت
دی 6, 1400
705 بازدید

مرمت نمای مسجد جامع تاریخی روستای راوه دلیجان پایان یافت اراک– رئیس اداره میراث فرهنگی؛ گردشگری و صنایع دستی شهرستان دلیجان از پایان مرمت نمای مسجد تاریخی روستای راوه دلیجان با هزینه‌ای بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان خبر داد. به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم براه به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی؛ […]

مرمت نمای مسجد جامع تاریخی روستای راوه دلیجان پایان یافت

اراک– رئیس اداره میراث فرهنگی؛ گردشگری و صنایع دستی شهرستان دلیجان از پایان مرمت نمای مسجد تاریخی روستای راوه دلیجان با هزینه‌ای بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان خبر داد.

به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم براه به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی؛ گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی؛ پروین سادت طیبی
اظهار کرد: مرمت نمای این مسجد تاریخی با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان با مشارکت خیرین و هیئت امنای مسجد و به مدت سه ماه انجام شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دلیجان با بیان اینکه این اثر با ارزش تاریخی با شماره ۶۹۸۲ در تاریخ ۸۱/۱۰/۱۰ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است، افزود: بنای مسجد جامع راوه از بنای ارزشمند دوره قاجاریه است. این مسجد از تعدادی تاق و تویزه تشکیل شده است و عمده‌ترین تزئینات آن آجرکاری است.

طیبی با اشاره به اینکه مسجد تاریخی راوه از بناهای عام‌المنفعه است افزود: این اثر ملی ثبت شده در شهرستان دلیجان، بخش مرکزی، دهستان دودهک، روستای راوه واقع شده است.