شفافیت بودجه عامل جلوگیری از فساد مالی

اسفند 17, 1400
278 بازدید

معاون برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی: شفافیت بودجه عامل جلوگیری از فساد مالی اراک– پایگاه خبری چشم براه: معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی؛ ضمن بیان اینکه شفافیت بودجه در هر حوزه ای گام بلند برای مبارزه با فساد مالی است؛ گفت: در حوزه سلامت نیز باعث […]

معاون برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی:

شفافیت بودجه عامل جلوگیری از فساد مالی

اراک– پایگاه خبری چشم براه:
معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی؛ ضمن بیان اینکه شفافیت بودجه در هر حوزه ای گام بلند برای مبارزه با فساد مالی است؛ گفت: در حوزه سلامت نیز باعث رشد توسعه و ارتقای کمی و کیفی خدمات بهداشتی و درمانی می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری چشم براه؛ عبدالصمد صمدی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی کشور از دو منبع درآمدهای اختصاصی و سازمان برنامه و بودجه تامین مالی می‌شود؛ افزود: بر روی همه فعالیت‌های اقتصادی نظارت می‌شود و دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی نیز از این قاعده مستثنا نیست.

وی اظهار کرد: منبع دیگر تأمین اعتبار مالی در دانشگاه؛ سازمان برنامه و بودجه است که بر حسب شاخص هایی است که بین طرفین وجود دارد.

وی افزود: نحوه عملکرد و شرح هزینه کردهای مختلف در حوزه ی درآمدهای اختصاصی دانشگاه علوم پزشکی که وضعیت معلوم و مشخصی دارد،همواره توسط سازمان های نظارتی مورد بازرسی قرار گرفته و می گیرد.

صمدی خاطر نشان کرد : بودجه ها و شرح عملکرد مالی و هزینه کردهای دانشگاه علوم پزشکی کاملا شفاف است و این نکته که دانشگاه علوم پزشکی اراک برای اخذ بودجه عمومی بیشتر،بیماران بیشتری را نیز بستری کند اشتباه است و ضمن رد آن، قویا آن را تکذیب می کنیم.

معاون توسعه مديريت منابع و برنامه ريزي دانشگاه علوم پزشکی استان گفت : شفافیت بودجه در هر حوزه ای گام بلندی برای مبارزه با فساد است و مطمئنا در حوزه ی سلامت نیز باعث رشد، توسعه و ارتقاء کمی و کیفی خدمات بهداشتی و درمانی می شود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی یکی از نهاد ها و ادارت پاسخگو به مراکز نظارتی و حتی مردم است ، تصریح کرد : بودجه ی بیمارستان ها و مراکز درمانی از ستاد و دانشگاه علوم پزشکی کاملا مجزا است و آن هم نیز زیر ذره بین حسابرسی قرار دارد.