“استفاده از پتانسیل و توانمندی های مساجد در مدیریت شهری”

“استفاده از پتانسیل و توانمندی های مساجد در مدیریت شهری”
خرداد 25, 1400
484 بازدید

“استفاده از پتانسیل و توانمندی های مساجد در مدیریت شهری” مساجد نقش بی بدیلی در ترویج، فرهنگ، تمدن و تربیت دارد و از آن جا که می بایست این اماکن به جایگاه واقعی تصمیم سازی خود بازگردد. ان شاالله در شورای ششم حذف پروژه های کم خاصیت بزرگ و تخصیص آن به محله های مختلف […]

“استفاده از پتانسیل و توانمندی های مساجد در مدیریت شهری”
مساجد نقش بی بدیلی در ترویج، فرهنگ، تمدن و تربیت دارد و از آن جا که می بایست این اماکن به جایگاه واقعی تصمیم سازی خود بازگردد. ان شاالله در شورای ششم حذف پروژه های کم خاصیت بزرگ و تخصیص آن به محله های مختلف اراک با محوریت مساجد و براساس تصمیم گیری نمایندگان محله ها در دستور کار قرار خواهد گرفت.
در شهر اراک حدود ۶۰ محله وجود دارد که می بایست در گام اول نسبت به شناسایی مساجد شاخص در این محله ها اقدام نمود. استفاده از مساجد می تواند مدیریت شهری را از ساخت فرهنگسراها جهت پیشبرد اهداف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی بی نیاز نماید و به جای تخصیص بودجه به احداث یک فرهنگسرای حدود ۸۰۰ مترمربع ( در حدود ۵ میلیارد تومان) این بودجه را به محتوا و سایر اهداف اجرایی در محله ها تخصیص بدهیم.
مزیت اصلی رویکرد محله محوره این است که به جای اینکه ۳۰۰ میلیارد تومان برای احداث تقاطع غیر همسطح هزینه نماییم که جز اولویت های مدیریت شهری نمی باشد به هر محله ۵ میلیارد تومان جهت رفع نیازهای عمرانی شامل فضای سبز، بهسازی معابر، آب های سطحی، روشنایی، زیباسازی، کف فرش و … اختصاص بدهیم. البته نوع نیاز هر محله با محله دیگر متفاوت خواهد بود که این نیازها توسط شورای محله ای در مساجد تعیین می گردد. در این طرح شهرداری صرفا ناظر و مجری می باشد.
ان شاالله اجرای این رویه باعث مشارکت مردم عزیز در مدیریت شهری می گردد که در نهایت باعث افزایش رضایت مندی خواهد شد.
بنده به عنوان فردی که نزدیک به یک دهه در مدیریت شهری دارای سابقه هستم اصولا موافق تصمیم گیری¬های از بالا به پایین در مدیریت شهری نمی باشم و اعتقاد دارم که بایستی تمامی تصمیمات توسط نمایندگان مردم ساکن در محله ها و با توجه به اولویت های ساکنان آن محله انجام بگیرد که ان شاالله با تشکیل شورای انقلابی و دغدغه مند به این مهم دست خواهیم یافت.