بهبود کیفیت آب آشامیدنی شهرستان محلات در اولویت مدیریت امور آب و فاضلاب قرارداد

بهبود کیفیت آب آشامیدنی شهرستان محلات در اولویت مدیریت امور آب و فاضلاب قرارداد
فروردین 29, 1401
189 بازدید

بهبود کیفیت آب آشامیدنی شهرستان محلات در اولویت مدیریت امور آب و فاضلاب قرارداد   اراک–پایگاه خبری چشم براه: مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان‌ محلات گفت: کیفیت و سلامت آب آشامیدنی در اولویت اقدامات امور آب و فاضلاب این شهرستان قراردارد. به گزارش پایگاه خبری چشم براه، به نقل از روابط عمومی شرکت آب […]

بهبود کیفیت آب آشامیدنی شهرستان محلات در اولویت مدیریت امور آب و فاضلاب قرارداد

 

اراک–پایگاه خبری چشم براه:
مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان‌ محلات گفت: کیفیت و سلامت آب آشامیدنی در اولویت اقدامات امور آب و فاضلاب این شهرستان قراردارد.

به گزارش پایگاه خبری چشم براه، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی؛ عباس قلی پور فاضلی اظهار کرد: تلاش مستمر و مدیریت دقیق با هدف حفظ کیفیت و سلامت آب؛ سال گذشته از اولویت‌های حوزه آب این امور قرار داشت.
وی افزود: باتوجه به كاهش كيفيت آب  سد كوچري به دليل بارش هاي كم در سال گذشته اين امور اقدام به حداقل رساندن برداشت آب  به منظور ارتقاء و حفظ كيفيت و سلامت آب شرب شهرستان محلات از اين سد نمود و ، با برنامه ريزي هاي صورت گرفته از جمله استفاده حداكثري از ظرفيت برداشت آب از سرچشمه درفصول پاييز و زمستان و بهينه سازي تصفيه خانه آب با تخليه فيزيكي لجن و ارتقاء بازدهي آن توانستيم كيفيت و سلامت آب را در اين شهرستان حفظ نماييم .

وي اظهار کرد :در راستاي سند راهبرد ملي كيفيت آب شرب و برنامه ايمني آب كه درشهرهاي اراك، محلات و تفرش در حال اجرا مي باشد گامهاي دهگانه برنامه ايمني آب در شهر محلات اجرا و عملياتي گرديد و چندين مرحله هم توسط دستگاه هاي نظارتي مميزي شد كه نتايج  ارزيابي ها موفق بوده است.

مدير امور آب و فاضلاب شهرستان محلات از اجراء پروژه هاي عمراني به صورت اماني و با استفاده از ظرفيت داخلي به منظور كاهش هزينه ها خبر داد و عنوان كرد: اين اقدام منجر به كاهش هزینه  ۱۵ ميليارد ريالی در سال گذشته شده است .

قلی پور فاضلی با اشاره به اجراي طرح آب رساني  به روستاي قلاورين  به صورت اماني بيان داشت : آبرساني به روستاي قلاورين با اجراء ۳ كيلومتر خط انتقال آب از انتهاي شبكه توزيع آب نيم ور تا اين روستا ، منجر به افزايش سطح كيفي آب اين در اين منطقه گرديد.
عباس قلي پور فاضلي ، آبرساني به پروژه ماهيان زينتي محلات با اجراء 3كيلومتر خط انتقال و شبكه توزيع و  نصب ۲۴ فقره انشعاب فرعي  را از ديگر اقدامات صورت گرفته در سال گذشته عنوان کرد.

وي به برگزاري ۲۲ فقره مانور پيمايش درسطح ۲۵ روستاي شهرستان محلات  اشاره کرد و گفت : در اين مانور ها ۳ هزار و ۷۵۰ فقره انشعاب آب پيمايش گرديد و ضمن شناسايي انشعابات غير مجاز ، اين امور اقدام به رفع نواقص و شكستگي ها و تذكر به مشتركين پر مصرف کرد.

مدير امور آب و فاضلاب شهرستان محلات درپايان از كاشت ۵ هزار و ۷۰۰ اصله نهال سازگار با محيط زيست و اكوسيستم منطقه درقالب توسعه و ارتقاء سطح فضاي سبز تصفيه خانه فاضلاب محلات به مقدار ۸.۵ هكتار خبر داد.