مدیران جوان یا مدیران باتجربه؟

مدیران جوان یا مدیران باتجربه؟
شهریور 8, 1400
501 بازدید

محمد مهدی ابراهیمی دانشجو، عضو انجمن ترویج علم ایران جوانان نخبه و تحصیل کرده دانشگاهی بهترین گزینه برای مدیریت سازمان ها و پیشبرد اهداف علمی و کاربردی در کشور می‌باشند. افراد جوان اهداف بلند پروازانه دارند در صورتی که برخی مدیران باتجربه ترجیح میدهند اهدافی را انتخاب کنند که نیل به آن ها آسان و […]

محمد مهدی ابراهیمی
دانشجو، عضو انجمن ترویج علم ایران

جوانان نخبه و تحصیل کرده دانشگاهی بهترین گزینه برای مدیریت سازمان ها و پیشبرد اهداف علمی و کاربردی در کشور می‌باشند.
افراد جوان اهداف بلند پروازانه دارند در صورتی که برخی مدیران باتجربه ترجیح میدهند اهدافی را انتخاب کنند که نیل به آن ها آسان و ریسک آنها کمتر باشد.مدیران جوان تازه در ابتدای راه هستند و سرمایه‌ و پشتوانه ای در گذشته ندارند. شاید به همین علت است که تمایل مدیران جوان مورد بررسی برای رفع چالش‌های حال حاضر بیشتر بود. آنها همواره به دنبال روش‌هایی خلاقانه بودند تا کارها را به شکلی موثرتر و با کیفیت‌‌تر به انجام برسانند.
اما نباید از گنجینه با ارزش افراد باتجربه استفاده نکرد بلکه مدیر جوان می‌تواند اهداف و برنامه های خود را با مشورت و همفکری آنان به نحو مطلوب پیش ببرد.
در یک مکانیسم توافقی باید تصمیم بگیریم که همکاری مدیران جوان با مدیران باتجربه صورت بگیرد.
در ضمن طول خدمت مهم نیست کیفیت آن مهم است، جوانان می‌توانند با تحقیق و پژوهش در زمینه های آن سازمان پیشرفت علمی را برای آن سازمان به ارمغان بیاورند.
اعتماد به جوانان یک اصل در سازمان ها باید قرار بگیرد.و حتما در کنار جوانان افراد با تجربه نیز باشند تا با همفکری و همکاری آن ها اهداف سازمان ها پیش رود. همچنین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری
راجع به مدیریت جوانان که فرموده اند.
راه طی شده فقط قطعه‌ای از مسیر افتخارآمیز به سوی آرمان‌های بلند نظام جمهوری اسلامی است. دنباله‌ی این مسیر که به گمان زیاد، به دشواریِ گذشته‌ها نیست، باید با همّت و هشیاری و سرعت عمل و ابتکار شما جوانان طی شود. مدیران جوان، کارگزاران جوان، اندیشمندان جوان، فعّالان جوان، در همه‌ی میدان‌های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و بین‌المللی و نیز در عرصه‌های دین و اخلاق و معنویّت و عدالت، باید شانه‌های خود را به زیر بار مسئولیّت دهند، از تجربه‌ها و عبرت‌های گذشته بهره گیرند، نگاه انقلابی و روحیه‌ی انقلابی و عمل جهادی را به کار بندند و ایران عزیز را الگوی کامل نظام پیشرفته‌ی اسلامی بسازند.
امید است جوان‌گرایی و اعتماد به جوانان در سازمان ها رواج یابد و جامعه در مسیر توسعه و پیشرفت قرار بگیرد.
جوانگرایی دولت ها همیشه مطالبه هفته نامه چشم به راه بوده است.