رئیس بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک خبر داد

رئیس بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک خبر داد
شهریور 24, 1400
714 بازدید

  بستری بیماران مزمن ریوی و مبتلایان به قارچ سیاه چالش این بیمارستان است اراک– رئیس بیمارستان امیرالمومنین(ع) از بستری شدن بیماران مزمن ریوی در روزهای اخیر به دلیل آلایندگی هوا و بیماران مبتلا به قارچ سیاه در این بیمارستان خبر داد. به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم به راه، دکتر علی خانی  در جمع […]

 

بستری بیماران مزمن ریوی و مبتلایان به قارچ سیاه چالش این بیمارستان است

اراک– رئیس بیمارستان امیرالمومنین(ع) از بستری شدن بیماران مزمن ریوی در روزهای اخیر به دلیل آلایندگی هوا و بیماران مبتلا به قارچ سیاه در این بیمارستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم به راه، دکتر علی خانی  در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: بستری بیماران مزمن ریوی در روزهای اخیر به دلیل آلایندگی هوا و همچنین بیماران مبتلا به قارچ سیاه از اصلی‌ترین چالش‌های این بیمارستان به شمار می رود.

وی با بیان اینکه، تقریباً از تاریخ ۲۰ شهریورماه ۱۴۰۰، شاهد یک روند کاهشی و نزولی در سیر مراجعین بیماران کرونایی به بیمارستان امیرالمومنین(ع) هستیم و خوشبختانه تعداد بیماران سرپایی، بستری و مراجعین به نقاهتگاه شهید هادیان کاهش یافته است،افزود: این امر نشان از شیب نزولی این بیماری در موج پنجم می باشد.

وی ادامه داد: اما معضل اصلی این شرایط، بحث آلودگی هوا و بیماران مزمن ریوی هستند که نیاز به بستری دارند و از آنجایی که تمامی ظرفیت بیمارستان به بیماران کرونایی اختصاص یافته است با چالش جدیدی در خصوص این بیماران مواجه هستیم.

رئیس بیمارستان امیر المومنین اراک، عفونت های قارچی را چالش دیگری دانست و افزود: در روزهای اخیر شاهد ابتلا بیماران کرونایی به قارچ سیاه بوده ایم و متاسفانه این عفونت های قارچی بیماران کرونایی را در معرض خطر قرار داده است، اما جای نگرانی نیست و دارو درمانی و تمهیدات لازم برای این گروه از بیماران تدارک دیده شده است و آمادگی کامل برای مدیریت درمانی این گروه از بیماران وجود دارد.

وی در ادامه، به توسعه بخش های جدید بیمارستان اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی و ساخت ساختمان جدید دیالیز در مجاورت بیمارستان امیرالمومنین(ع) آغاز و پیمانکار تمهیدات و تجهیزات لازم را آماده کرده و شروع این سازه را برعهده گرفته است؛ خوشبختانه روند ساخت به خوبی پیش می رود و سرعت خوب و مناسبی دارد و امیدواریم که در سال آینده از این بخش نیز بهره برداری لازم داشته باشیم و بتوان خدماتی با کیفیت را به شهروندان ارائه داد.

خانی دخت اظهار کرد: بخش سوختگی که در مجاورت بیمارستان امیرالمومنین(ع) ساخته شده، آماده بهره برداری می باشد و ان شالله در روزهای آتی این بخش نیز شروع به پذیرش بیماران خواهد کرد.

وی در پایان تاکید کرد: امیدواریم که با پشتکار و حمایت های مسئولین دانشگاه علوم پزشکی اراک به ویژه ریاست و معاون درمان دانشگاه در بحث توسعه و ارائه خدمات درمانی روزهای خوبی را در پیش رو داشته باشیم و موفقیت های چشم گیری را به ثبت برسانیم