استاندار مرکزی عنوان کرد: رفع چالش‌های اقتصادی نیازمند راهکارهای عملی/ فرهنگ سازی در وقف مورد توجه قرار گیرد

استاندار مرکزی عنوان کرد: رفع چالش‌های اقتصادی نیازمند راهکارهای عملی/ فرهنگ سازی در وقف مورد توجه قرار گیرد
شهریور 25, 1400
430 بازدید

  اراک– استاندار مرکزی گفت: حل چالش‌های اقتصادی نیازمند راهکارهای علمی و کارشناسی و عملی است. به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم به راه، سید علی آقازاده روز پنجشنبه در نشست بررسی درخواست اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در طرح های اقتصادی، اظهار کرد: نهاد وقف به عنوان بخش سوم اقتصادی غیر […]

 

اراک– استاندار مرکزی گفت: حل چالش‌های اقتصادی نیازمند راهکارهای علمی و کارشناسی و عملی است.

به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم به راه، سید علی آقازاده روز پنجشنبه در نشست بررسی درخواست اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در طرح های اقتصادی، اظهار کرد: نهاد وقف به عنوان بخش سوم اقتصادی غیر دولتی، از عوامل انگیزشی اقتصادی و اجتماعی جوامع اسلامی به شمار می‌رود.

وی افزود: یکی از راهکارهای عملی گذر از چالش‌های اقتصادی توجه به حجم عظیم منابع بخش و قف است، که باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه، موارد مطرح شده در مورد ساماندهی طرح‌های اقتصادی اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، باید در کارگروه تخصصی بررسی شود، خاطرنشان کرد: یکی از بهترین راهکارهای فرهنگ سازی در مورد وقت تبیین مصارف وقت به مردم است.

آقازاده اضافه کرد: وقتی مردم به خوبی بدانند وجوه جمع‌آوری شده از موقوفات صرف چه اموری می شود، علاوه بر ادای حقوق اوقاف به سمت وقفیات جدید حرکت می کنند.