آیین بزرگداشت روز روستای هزاوه برگزار شد

خرداد 25, 1401
182 بازدید

همزمان با زادروز امیرکبیر؛ آیین بزرگداشت روز روستای هزاوه برگزار شد   اراک–پایگاه خبری چشم براه: نخستین آیین بزرگداشت روستای هزاوه همزمان با بیست و یکم خرداد زادروز امیرکبیر در روستای هزاوه برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری چشم براه؛ این آیین به همت هیأت امنای خانه تاریخی امیرکبیر؛ شورای اسلامی و دهیاری روستای هزاوه […]

همزمان با زادروز امیرکبیر؛

آیین بزرگداشت روز روستای هزاوه برگزار شد

 

اراک–پایگاه خبری چشم براه:
نخستین آیین بزرگداشت روستای هزاوه همزمان با بیست و یکم خرداد زادروز امیرکبیر در روستای هزاوه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری چشم براه؛ این آیین به همت هیأت امنای خانه تاریخی امیرکبیر؛ شورای اسلامی و دهیاری روستای هزاوه تدارک و برنامه ریزی شده بود.
در حاشیه برگزاری این آیین که به مدت روز ۳ روز ادامه داشت، رئیس هیأت امنای خانه امیرکبیر در گفت‌وگو با پایگاه خبری چشم براه، در خصوص چگونگی برنامه ریزی این آیین و تشکیل هیئت امنای خانه تاریخی امیر گفت: هیئت امنای خانه امیر از اواخر سال ۹۸ تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرد. البته فعالیت هیئت امنا خانه تاریخی امیر مصادف شد با شیوع بیماری کرونا که منجر به کندی کار و در نهایت تعطیلی فعالیت ها در حوزه‌های مختلف شد.

سید احمد سجادی هزاوه افزود: اما تیم هیأت امنای خانه تاریخی امیرکبیر نشست‌های خود را دنبال کرد و از تیرماه سال گذشته کار به طور مقطعی دنبال و برنامه‌های فرهنگی و هنری و ورزشی با معرفی افراد نخبه در این حوزه‌ها تحت عنوان پنجشنبه های فرهنگی که پنجشنبه اول هر ماه تشکیل، و نشست‌ها و مباحث فرهنگی هنری ورزشی دنبال می‌شد و افراد نخبه و فعال را در این حوزه شناسایی و از آن تجلیل به عمل می‌آید. گاهی نیز در این پنجشنبه ها امضای کتاب و رونمایی از کتاب همراه با برنامه های متنوع هنری و فرهنگی را، شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در نشست های اعضای هیأت امنای خانه تاریخی امیر مطرح شد که این فعالیت ها باید گسترش و توسعه پیدا کنند. بر همین مبنا به این نتیجه رسیدیم که بیست و یکم خرداد که زاد روز امیرکبیر است به عنوان روز هزاوه نامگذاری شود. که این طرح و پیشنهاد را با فرماندار اراک و بخشدار مطرح کردیم که پس از بررسی مورد موافقت قرار گرفت. و به این ترتیب روز بیست و یکم خرداد همزمان بازاد روز امیرکبیر به عنوان روز روستای هزاوه نامگذاری شد.

سجادی هزاوه گفت: در همین راستا نخستین آیین بزرگداشت روز روستای هزاوه از بیست و یکم ماه جاری به مدت سه روز با حضور جمع کثیری از مردم و هنرمندان و نخبگان در خانه تاریخی امیر در روستای هزاوه با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و برگزار شد.
در این سه روز برنامه متنوعی شامل نقاله خوانی، شعر خوانی، اجرای موسیقی سنتی و سخنرانی های متعدد توسط سخنوران در حوزه های فرهنگی و ریشه های واژه های محلی و روستا شناسی و تلاش برای آماده سازی زمینه برای گردشگری در روستای هزاوه انجام شد.

گزارش تصویری:یدالله رحمتعلی