بزرگترین اقامتگاه بوم گردی استان مرکزی در روستای قلعه نو شهرستان اراک افتتاح شد

بزرگترین اقامتگاه بوم گردی استان مرکزی در روستای قلعه نو شهرستان اراک افتتاح شد
مهر 24, 1400
414 بازدید

بزرگترین اقامتگاه بوم گردی استان مرکزی در روستای قلعه نو شهرستان اراک افتتاح شد اراک– مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان مرکزی گفت: اقامتگاه بوم گردی روستای قلعه نو شهرستان اراک با حجم سرمایه‌گذاری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال توسط پخش خصوصی افتتاح شد. به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم به راه مصطفی مرزبان […]

بزرگترین اقامتگاه بوم گردی استان مرکزی در روستای قلعه نو شهرستان اراک افتتاح شد

اراک– مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان مرکزی گفت: اقامتگاه بوم گردی روستای قلعه نو شهرستان اراک با حجم سرمایه‌گذاری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال توسط پخش خصوصی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم به راه مصطفی مرزبان اظهار کرد: اقامتگاه بوم گردی به بارت اولین اقامتگاه در روستای قلعه نو است و دومین اقامتگاه بوم امیدواریم استقبال بیشتری برای راه اندازی اقامتگاه های سنتی در این روستا و روستاهای هدف گردشگری استان داشته باشیم.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی افزود: این اقامتگاه با حجم سرمایه گذاری ۶۰ میلیارد ریال است و توسط بخش خصوصی احداث شده و ۹ فرصت شغلی را به همراه دارد که تمامی کارکنان آن از ساکنین روستا تامین شده است.

مرزبان افزود: این مکان به مساحت ۲۰۰٫ متر مربع، بزرگترین اقامتگاه بوم‌گردی در سطح استان است که مشتمل بر ۸ واحد مستقل اقامتی و با ظرفیت اسکان ۵۰ نفر مسافر، دارای امکانات و تجهیزات کامل از جمله دو طبقه سالن پذیرایی و رستوران سنتی و دمنوش خانه آماده ارائه خدمات به مسافران است.

وی خاطر نشان کرد: این اقامتگاه دومین بوم گردی در شهرستان اراک و در کنار مسیر جاده اصلی اراک به تهران است و در ساخت آن از المان های سنتی معماری بومی استفاده شده است.
مرزبان با تاکید بر اینکه توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی سبب تقویت فرهنگ محلی، اقتصاد روستایی و گردشگری می‌شود، گفت: در چند سال اخیر با توجه به اشباع دنیا از مراکز هتل های چند ستاره، اقامتگاه‌های بوم‌گردی برای گردشگران با استقبال بیشتری مواجه است.