تخصیص ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای آماده سازی زیرساخت‌های منطقه گردشگری دره گردو

اسفند 14, 1400
189 بازدید

شهردار اراک خبر داد؛ تخصیص ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای آماده سازی زیرساخت‌های منطقه گردشگری دره گردو   اراک– پایگاه خبری چشم براه: ۷۰ میلیارد تومان از بودجه سال آینده برای فراهم کردن زیرساخت های منطقه گردشگری دره گردو اراک تخصیص یافت. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری چشم براه؛ شهردار اراک با بیان مطلب بالا […]

شهردار اراک خبر داد؛

تخصیص ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای آماده سازی زیرساخت‌های منطقه گردشگری دره گردو

 

اراک– پایگاه خبری چشم براه:
۷۰ میلیارد تومان از بودجه سال آینده برای فراهم کردن زیرساخت های منطقه گردشگری دره گردو اراک تخصیص یافت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری چشم براه؛ شهردار اراک با بیان مطلب بالا گفت: از اراضی منطقه گردشگری دره گردو به جز ۶۷ هکتار که مربوط به فضای سبز است زمین دیگری تحویل شهرداری نشده است و در اراضی واگذار شده نیز برای احداث فضای سبز؛ عملیات کاشت درخت انجام شده است.

علیرضا کریمی ادامه داد: اما در خصوص تحویل ۲۳ هکتار اراضی که متعلق به شهرسازی می باشد از قبل هیچ اتفاق نیفتاده و با شروع به کار فعالیت مدیریت شهری دوره جدید؛ این موضوع در دستور کار قرار گرفت؛ که با پیگیری‌های لازم؛ ۲۳ هکتار مذکور تملک خواهد شد.

وی با بیان اینکه پروژه منطقه گردشگری دره گردو دغدغه مجموعه مدیریت شهری؛ شورای اسلامی و همچنین شهروندان است؛ افزود: متاسفانه شهر اراک از نظر تفرجگاه و منطقه های تفریحی و توریستی در آستانه ضعف مطلق و مفرد قرار دارد و این واقعیتی است که امروز خیلی به سند و مدرک مدرک احتیاج ندارد.

شهردار اراک خاطرنشان کرد: البته بودجه سال آینده مربوط به این منطقه گردشگری در زمینه تامین زیرساخت ها از قبیل بستر رودخانه؛ عملیات خاکی و سنگی جاده های محیطی؛ اجرای پروژه فضای سبز؛ خرید و نصب پست برق؛ انتقال قنات وزیری به دره گردو جهت تهیه منابع آبی و… که هیچ کدام انجام نشده است و می بایست نسبت به اجرای موارد اقدام شود در نظر گرفته شده است.