تنش آبی در ۱۰۰ روستای استان مرکزی

خرداد 25, 1401
85 بازدید

استاندار مرکزی خبر داد، تنش آبی در ۱۰۰ روستای استان مرکزی اراک– پایگاه خبری چشم براه: استاندار مرکزی از تنش آبی ۱۰۰ روستا در استان مرکزی خبر داد و گفت: فعالیت فراوان از سوی دستگاه‌های اجرایی ومرتبط، با هدف به حداقل رساندن تنش آب آشامیدنی مردم و تامین آب مورد نیاز صورت گرفته است. به […]

استاندار مرکزی خبر داد،

تنش آبی در ۱۰۰ روستای استان مرکزی

اراک– پایگاه خبری چشم براه:
استاندار مرکزی از تنش آبی ۱۰۰ روستا در استان مرکزی خبر داد و گفت: فعالیت فراوان از سوی دستگاه‌های اجرایی ومرتبط، با هدف به حداقل رساندن تنش آب آشامیدنی مردم و تامین آب مورد نیاز صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری چشم براه، فرزاد مخلص الائمه در شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه سازگاری با کم آبی استان مرکزی، افزود: البته استان در حوزه آب آشامیدنی در شهر را با مشکل روبرو نیست و شرایط تنش آبی در روستاها نیز وضعیت نسبت به سال گذشته مناسب تر شده است.

وی اظهار کرد: در ارتباط با صرفه جویی مصرف آب و جلوگیری از اصراف در بخش کشاورزی، باید اصلاح الگوی کشت در این حوزه مورد توجه باشد.

وی با اشاره به اینکه، جلوگیری از کشت صیفی و هندوانه باید با همکاری مسئولان مرتبط مدیریت شود، خاطرنشان کرد: در راستای آبرسانی با تانکر، فرمانداران  و مسئولین ادارات شهرستان ها باید آب کافی با کیفیت مناسب بدون دریافت وجه غیر قانونی توزیع کنند و اگر تاکنون مبلغی دریافت شده باید بازپس داده شود.

استاندار مرکزی در بخش دیگر سخنان خود گفت: سرعت جذب منابع طرح محرومیت زدایی مناسب نیست که باید این مهم پیگیری شود تا منابع استان بازپس داده نشود.